OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rättvik – där tradition möter framtid!
Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete.
Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna.
Beskrivning
Socialförvaltningen i Rättviks kommun ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna.
Nu söker vi dig som vill axla rollen som enhetschef LSS i verksamheten Stöd och Omsorg. Enhetschef LSS ingår i ledningsgruppen för Stöd och Omsorg, tillsammans med ytterligare två enhetschefer, utvecklingsstrateg och kvalificerad handläggare. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef bidrar du aktivt till verksamhetsutveckling och implementering av nya arbetssätt.
Nu söker vi dig som med engagemang vill vara en del i vår utvecklingsresa där vi nu har ambitionen att renodla verksamhetsansvaren!
Arbetsbeskrivning
Som enhetschef ansvarar du för det operativa arbetet. Du leder och fördelar det dagliga arbetet med ett nära, närvarande, tillgängligt och strukturerat ledarskap, i vilket du har personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar.
Du ansvarar för att verksamheterna bedrivs enligt gällande lagar, riktlinjer och policys. Du säkerställer uppdraget i enlighet med LSS. Du arbetar aktivt med det systematiska arbetsmiljöarbetet där ett positivt arbetsklimat, med öppenhet för förändring och nytänkande genomsyrar verksamheterna. Du coachar och stöttar personalen i det dagliga arbetet.
Våra förväntningar på dig är att du aktivt bidrar till Socialförvaltningens utveckling och samverkar med brukare, anhöriga och ställföreträdare samt andra samverkanspartner såväl internt som externt.
Kvalifikationer
Du har högskoleexamen som anknyter till verksamhetsområdet för målgrupp och uppdrag. Det krävs att du har arbetslivserfarenhet i arbetsledande position inom området LSS samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet om arbetsledning inom personlig assistans.
Som person är du kreativ, gillar utmaningar och har ett strategiskt tänkande. Din kommunikation är tydlig och du har en fallenhet för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl interna som externa kontakter. Med ett positivt förhållningssätt arbetar du effektivt och strukturerat med ett helhetsperspektiv. Vidare förväntas det att du har god datorvana samt förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är av stor vikt att du har förmåga att prioritera i det dagliga arbetet.
Som ledare är du trygg och engagerad. Du är tydlig, ödmjuk och har en god förmåga att stimulera och entusiasmera. Du arbetar självständigt, tar egna initiativ samt ser till att planera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsgivaren:
I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare.
Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss.
För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje.
Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!