OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A&O är ett vårdföretag som funnits sedan 1993. Företaget har verksamhet i flera kommuner, har ca 1 600 vårdplatser och sysselsätter omkring 2 500 medarbetare inom äldreomsorg. A&O vill skapa en positiv miljö och omsorg för människor i behov av särskilt boende och vård. Vårt mål är att man ska känna värme, omtanke och trygghet och ha kvar sin personliga integritet hela livet.
Vi söker nu en Enhetschef på 50% och arbetsterapeut 50% till vår verksamhet Enebacken i Åkersberga
Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 2 avdelningar är avsedda för personer med stort omvårdnadsbehov. resterande 8 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom.
Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset.
Arbetsbeskrivning:
Som enhetschef på Enebacken handlar arbetet om att strukturera och vara delaktig i arbetet på enheten. I rollen som enhetschef för Enebacken kommer du ha budget-, verksamhets och personalansvar utifrån din befattningsbeskrivning.
Du kommer vara chef för en del av våra undersköterskor/ vårdbiträden. Det innebär bl.a. att du med stöd av verksamhetschef löpande följer upp ekonomin genom månadsvisa uppföljningar, du håller i medarbetarsamtal, kompetensplanering och lönesättning för medarbetare. Du har även arbetsmiljöansvar och samverkar med fackliga företrädare.
Du kommer att tillsammans med verksamhetschef och övriga enhetschefer på Enebacken att ingå i ledningsgruppen.
För att motsvara de kompetenskrav som vi ställer på dig är det en förutsättning att du är legitimerad arbetsterapeut, gärna med erfarenhet inom äldreomsorgen. Du är intresserad av att jobba i en äldreomsorg som utgår från individen i ett helhetsperspektiv. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team. Du har ett nära samarbete med arbetsterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal och är en del i verksamhetens kvalitetsråd och ledningsgrupp. Du har en positiv inställning och ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Du är lösningsinriktad, lyhörd och har god samarbets- och kommunikationsförmåga och är trygg i en arbetsledande roll. Du ska ha erfarenhet och god kunskap i att jobba med systematiskt kvalitetsarbete.
Egenskaper:
Du är en trygg och tydlig ledare med en positiv inställning och god kommunikativ förmåga. Du skapar engagemang och delaktighet och får med dina medarbetare i utvecklingsarbetet. Du har viljan att nå resultat och har ett långsiktigt strategiskt tänkande. Du måste kunna organisera och strukturera ditt arbete och hantera den administration som krävs.
Som person är du självständig, ansvarsfull, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har viljan och förmågan att styra, leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål. Du är flexibel och lösningsorienterad samt öppen för de senaste rönen inom äldreomsorg. Du ska ha förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till alla boende, närstående samt medarbetare. Ett gott bemötande samt en god kvalité av den tjänst/insats som utförs dagligen är en självklarhet.
Kvalifikationer:
Du ska vara högskoleutbildad och ha utbildning för uppdraget.
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och har erfarenhet av att vara enhetschef med personal- budget-, och verksamhetsansvar.
Meriter:
Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande
Övrigt:
Arbetstid/Varaktighet: 100% Tillsvidare, provanställning tillämpas.
Tillträdesdatum: enligt överenskommelse
Lön: Individuell lön enligt överenskommelse
Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal.
Intervjuer kan ske fortlöpande och tjänster kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor angående anställning på Enebacken kontakta: Verksamhetschef, Mari Melin Mail: mari.melin@ansvarochomsorg.se Telefon: 076 181 03 20