Enhetschef med administrativ inriktning

Enhetschef med administrativ inriktning

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?



ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef med administrativ inriktning kommer du att ingå i det arbete som görs utifrån Ale kommuns äldreplan "Se mig" - en plan som är framtagen i ett gemensamt arbete med kommuninvånare och kommunanställda. Äldreplanen tar riktning för ett långsiktigt arbete och sträcker sig till år 2026. Vi ser gärna att du har vana att leda förändringsarbete och är innovativ så att du kan bidra till fortsatt utveckling i kommunen.

Uppdraget som enhetschef med administrativ inriktning innebär att vid enhetschefers frånvaro vid ex studier leda, utveckla och skapa dom bästa förutsättningarna för engagerade medarbetare som finns i våra verksamheter. Enligt ledarvisionen i Ale är du tydlig, trygg och modig i ditt uppdrag.

Det ingår inget direkt personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar i denna roll för tillfället, men du har ett ansvar att bidra tillsammans med dina kollegor till övriga enheters frågor kring personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du bidrar till det genom att tillsammans med kollegorna se till att detta utförs utifrån de lagkrav som ställs och att enheterna har den bästa möjliga ekonomin genom löpande uppföljning tillsammans med vår controller.
Som enhetschef med administrativ inriktning har du en viktig roll i det systematiska kvalitetsarbetet, som omfattar ständiga förbättringar och analyser av arbetet på så väl lång som kort sikt. I tjänsten ingår även att till stor del administrativt stödja och hjälpa chefskollegor med operativt administrativt arbete.

I ledningsgruppen som består av nio enhetschefer samt verksamhetschef, har vi en öppen dialog där engagemang och kollegialt stöd är en självklar del. Vi arbetar tillsammans med att initiera, stödja och leda verksamhetsprocesser framåt och tar beslut utifrån verksamhetsplan med mål och uppdrag. Vi har en god gemenskap och ett driv att gemensamt utveckla våra enheter tillsammans.
Uppdraget innebär även att representera verksamheten i olika arbetsgrupper och utvecklingsprocesser, både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I denna roll behöver du ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av äldreomsorg samt erfarenhet från chefsskap eller arbetsledande funktion, där du haft förmågan att inspirera och motivera medarbetare genom ditt ledarskap.
Erfarenhet av att leda förändringsarbete och att vara innovativ för att bidra till fortsatt utveckling i kommunen är meriterande.

Du är trygg i dig själv och tydlig i din kommunikation med andra. I situationer där andra blir stressade är du den som behåller ett lugn och fattar beslut som driver arbetet framåt. Är inte rädd för att be om hjälp, men är också lyhörd i ditt stöd till medarbetare och kollegor. Du har förmågan att se helheten i verksamheten, men förstår vikten i att det lilla ibland kan vara det viktigaste.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och är insatt i förutsättningarna för en politiskt styrd organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten kommer att tillsättas utifrån att erfoderliga beslut tas.

Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, sektor socialtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024