Enhetschef, Mottagningsenheten, Arbetsliv och Stöd

Arbetsbeskrivning

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.


Arbetsbeskrivning
Kungälvs Kommun söker nu en enhetschef till en nyinrättad enhet, Mottagningsenheten, Arbetsliv och Stöd. Mottagningsenheten har en central funktion inom myndighetsverksamheten och står för den första kontakten för såväl medborgare/brukare samt interna och externa kollegor och aktörer.

Mottagningsenheten kommer att bestå av två arbetsgrupper, Gemensam mottagning och Processledningsgruppen.

I Gemensam mottagning arbetar sex socialsekreterare och en verksamhetsledare. Gemensam mottagning ansvarar för mottagandet av alla nya ärenden. I Processledningsgruppen kommer fyra processledare och 1:e socialsekreterare att arbeta. Processledningsgruppen ansvarar för att uppnå en sammanhållen process för brukare med flera behovsområden.

Som enhetschef ansvarar du för ledning, planering och uppföljning av verksamheten samt har personal- arbetsmiljö och budgetsansvar. Du ansvarar för att leda arbetet med att skapa gemensamma rutiner och processer för samordning mellan mottagningsenheten och övriga enheter, där den långsiktiga handläggningen sker.

I chefsuppdraget krävs engagemang, uthållighet samt erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och förändringsprocesser mot ställda mål.
Rollen kräver stor noggrannhet inom områden som bemötande, handläggning, rättsäkerhet samt att våra tjänster håller högsta möjliga kvalité utifrån våra resurser.

Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i myndighetens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer.

Vem är du?
Du har relevant högskoleutbildning, troligen socionom. Du har lång erfarenhet av arbete som chef eller ledare inom individ och familjeomsorgen och har goda kunskaper om den lagstiftning som styr verksamheten, särskilt kring myndighetsutövning med stöd av SoL, LVM och LVU, LSS

Du är tydlig, målinriktad och har förmåga att engagera, motivera och stödja dina medarbetare mot gemensamt uppsatta mål. Du har förmåga att arbeta långsiktigt, strategiskt och utifrån ett helhetsperspektiv.

Du är trygg i rollen som chef och har förmåga att prioritera i en verksamhet med tidvis hög arbetstakt och arbetsbelastning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vad kan vi erbjuda dig?
En spännande ny tjänst i en attraktiv kommun med stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla verksamheten. Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.

Kontaktperson
Ansöker gör du via länken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, telefon 031-61 72 67 eller mail camilla.rippe@se.experis.com. Ansök snarast då urval sker löpande, dock senast 24 augusti 2014. Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Råberg-Wigermo

Bernt Legersjö

Mathias Ericson
0650-356 93
Jessica Petersson
031-617272
Camilla Rippe
031-61 72 67
Pär Gårdbro
023-70 55 45
Ola Pettersson
090-702360
Nicolina Johansson

Katarina Glennert
054-221881
Sara Enebrink
0708543043

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024

16 december 2024