OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen
JUST NU SÖKER VI
Enhetschef myndighetsutövning äldreomsorg och funktionshinder
ref.nr 65/2014
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår en organisationsutveckling, för att vi bättre ska kunna möta kommande utmaningar inom välfärdsområdet. Den nya förvaltningsorganisationen ska stödja en tydlighet mellan myndighetsutövning och utförare av verksamhet, såväl kommunala som externa utförare utifrån avtal, entreprenader och LOV. Den ska även ge ökat fokus på systematik i utvecklings-, kvalitets- och uppföljningsarbetet och skapa en tydligare organisation för styrning och ledning.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär ett enhetschefsansvar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning för äldreomsorg och funktionshinder. Tillsammans med enhetschef IFO myndighetsutövning kommer Du att ha ett ansvar i den nya organisationen för att utveckla arbetsformer för all myndighetsutövning med utgångspunkt i en rättssäker handläggning och hitta samverkansformer med utförarna med fokus på kvalitet för klient/brukare. Uppdraget kan därför komma att förändras något utifrån resultatet av utvecklingsarbetet.
Som enhetschef ansvarar du för personal, budget, arbetsmiljö, metodutveckling samt fungerar som ett bollplank i det dagliga arbetet. Du planerar, leder, utvecklar och kvalitetssäkrar verksamheten mot uppsatta mål och ekonomiska ramar och resultat. Enheten har 6 medarbetare.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen för området Myndighetsutövning och processtöd och Din närmaste chef är verksamhetschefen. I ledningsgruppen ingår ytterligare chef för myndighetsutövning inom individ- och familjeomsorg samt förvaltningens processtöd.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en närvarande, engagerad, trygg och omdömesgill ledare som kan vägleda och coacha personalen på ett systematiskt sätt, även under press. Du är en tydlig ledare och handlingskraftig chef som kan prioritera och driva rätt frågor. Du har ett starkt intresse för att utveckla myndighetsutövning och särskilt inom äldre- och funktionshinderområdet.
Samverkan, goda relationer och samarbete är en naturlig del i ditt dagliga arbete och i din ledarstil. Du har förmågan att kommunicera aktivt, har ett öppet och ärligt sätt och kan förstå och hantera konflikter.
Du har erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetarbete. Du ska kunna representera enheten i olika samverkansgrupper med externa aktörer.
Du arbetar utifrån en helhetssyn och fattar självständiga beslut samt driver enheten kostnadseffektivt.
Vi vill att du har erfarenhet och god förståelse av ledningsarbete i en politiskt styrd organisation och att du har relevant högskoleutbildning för uppdraget. Erfarenhet av utredningsarbete är meriterande.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort och tillgång till bil.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Ange löneanspråk.
Till ansökan ska bifogas personligt brev och meritförteckning.
Befattningen som enhetschef tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Intresserade är välkomna att ringa verksamhetschef Åsa Johansson,
tel 0224-36147, mobil 070-566 35 39
Fackliga företrädare nås via kommunens vxl. tel 0224-36000
Välkommen med din ansökan märkt med ref nr 65/2014 till Heby kommun, registrator, 744 88 Heby senast den 10 juni 2014.
Vi tar emot ansökan via e-post: information@heby.se
Heby kommun återsänder inte ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception