Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Vi siktar mot att bli en socialtjänst i framkant i och med att ny lagstiftning och omställning infinner sig 2025.
Från 1 januari träder en ny organisation i kraft. Syftet är att skapa förutsättningar för ett nära ledarskap och hög delaktighet i kvalitets- och utvecklingsarbete.
Enheten för HVB, Stödboende och Öppenvård leds av en enhetschef tillsammans med en biträdande enhetschef samt tre samordnare. Vår ambition är att vara en socialtjänst där vi tillsammans skapar bra förutsättningar att möta framtidens utmaningar. Basen för omställning är att aktivt arbeta med god arbetsmiljö genom ett salutogent förhållningssätt och friskfaktorer
I din roll som enhetschef ansvarar du för att de lagar och förordningar som finns på området följs, i syfte att uppnå god kvalitet för kommuninvånarna och en kostnadseffektiv verksamhet.
Du leder och fördelar arbetet, följer upp och utvärderar verksamheten. Som enhetschef har du ett helhetsansvar för personal-, budget- och arbetsmiljö.
Våra ledord inom förvaltningen är att vi ska arbeta Tillsammans, våga tänka Annorlunda för att bli en socialtjänst i Framkant.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjlighet finns till distansarbete.
Urval och anställning kan ske löpande så tveka inte skicka in din ansökan redan idag.
Vill du vara med och skapa en enhet där alla trivs och där vi tillsammans skapar en socialtjänst i framkant? Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom, personalvetare eller har likvärdig högskoleutbildning. Det är meriterande om du har arbetat med förändringsprocesser, har god kunskap arbetsrättsliga frågor och rehab-processer. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med strategiskt OSA-arbete, att leda processer och samverka. Ledarskapet ska vara tillitsbaserat samt utgå från friskfaktorer.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html