OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedemora – Dalarnas äldsta stad – är en ekokommun i södra Dalarna med 15 300 innevånare. Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas.
Hedemora kommun är kommunens största arbetsgivare med över 1400 medarbetare inom ett hundratal olika spännande yrken. Kommunens övergripande strategiska mål är att skapa möjligheter för en god livskvalitet och god omsorg, få människor att välja Hedemora kommun som bostadsort. God livskvalitet innebär bland annat att Hedemora kommun är en ekokommun med goda boendemiljöer, att vi utvecklar kultur- och naturmiljöer, erbjuder bra förskolor och grundskolor, en gymnasieskola med utbildning av högsta kvalitet, samt utvecklar en positiv och stimulerande miljö för näringslivet.
ARBETSUPPGIFTER
Hedemora kommun, Omsorgsförvaltningen söker en Enhetschef till Ordinärt boende.
Då en av enhetscheferna inom Ordinärt boende bestämt sig för att gå i pension behöver vi rekrytera en ny enhetschef till Ordinärt boende.
Arbetsuppgifter: Som enhetschef har du ansvaret för ekonomiskt resultat, personalledning, arbetsmiljön och verksamhetsutveckling.
Du arbetar tillsammans med medarbetarna för att sätta brukaren i centrum.
Du har ett helhetsperspektiv för verksamheten och arbetar utifrån verksamhetens mål och värdegrund, Hedemoras värdegrund är KRAM - Kundfokus, respekt, ansvar, mod.
I arbetet ingår att du följer beslut, mål, riktlinjer som är övergripande för omsorgsförvaltningen.
Du ingår i en grupp av enhetschefer som tillsammans tar ett gemensamt ansvar för Ordinärt boende i Hedemora kommun.
KVALIFIKATIONER
Socionomprogrammet, socialarbetarprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Meriterande är om du har ledarerfarenhet eller ledarutbildning och goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk.
Då det kommer att genomföras ett omfattande förändringsarbete inom Ordinärt boende under den närmaste tiden är det meriterande om du har bedrivit förändringsarbete i någon form.
Du har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift, är flexibel och har lätt för att samarbeta.
Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är en positiv person.
Du måste kunna arbeta självständigt, vara initiativrik samt ha förmåga att arbeta strukturerat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.
Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
VÄLKOMMEN med Din ansökan via offentliga jobb.