Enhetschef, Örebro

Enhetschef, Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en ledare med erfarenhet av att leda och skapa förutsättningar för medarbetare? Lockas du av uppdrag där chefskapet står i fokus? Då har vi rätt uppdrag för dig, vi söker just nu en enhetschef till avfallsverksamheten. Du ska finnas på plats under en övergångsperiod och upprätthålla löpande verksamhet. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Det huvudsakliga uppdraget för Atleverket/drift är insamling, omhändertagande, materialavsättning samt drift av våra återvinningscentraler. Verksamheten utgår från det i miljöbalken definierade uppdraget för insamling och omhändertagande av kommunalt avfall (hushållsavfall). Utöver detta så omhändertas även en viss mängd annat avfall, drift och skötsel av deponi, upprätthållande av tillstånd samt miljörapportering, mm.
I uppdraget ingår även ansvar för upphandling och samordning av de tjänster som utförs av externa entreprenörer/leverantörer. Enheten Atleverket/drift består av tre grupper Transport, Behandling samt Återvinningscentraler och har totalt ca 55 medarbetare och tre gruppchefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för enheten
Leda enheten så att uppsatta mål och resultat uppnås inom ramen för tilldelade resurser
Skapa förutsättningar för medarbetarna att utföra ett arbete med önskad kvalitet för dem
som verksamheten är till för.
Skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats


Arbetstider
Konsultuppdrag via Randstad. Från och med början av januari 2022 och ca 6 månader framåt, möjlig förlängning kan bli aktuell.  Uppdraget utförs på plats och kräver dagtid och heltid. 

Kvalifikationer
Kompetenskrav:
• Akademisk examen så som civilingenjör eller motsvarande, alternativt flerårig relevant
yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• 3-5 års erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar.
• Erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet från arbete i miljötillståndspliktig verksamhet, gärna med avfallsanknytning
• God kännedom om verksamhetsspecifik beskattning inom avfallsområdet
• Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
• B-körkort
• Mycket goda kunskaper inom Officepaketet

Vi söker en driven och resultatorienterad ledare som är affärsmässig i sitt förhållningssätt. För att lyckas i rollen bör du vara intresserad av miljö-och avfallsfrågor och strävar efter att uppnå god service och hög kvalitet i arbetet enheten utför. Du en positiv person med en god kommunikativ förmåga som uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder, myndigheter som kollegor.

Meriterande:
• Kännedom om fastighetsförvaltning
• Erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar
• Förändringsledning
• Erfarenhet av indirekt ledarskap

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet
Chefserfarenhet krävs

Ansökan
2021-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Uppdragen kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information: nesrin.kaddoura@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024