OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se/
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av gatuavdelningen, fastighetsavdelningen, parkkontoret, vatten och avfall, ekonomi och administration, städservice, måltidsservice och utveckling och kommunikation. På förvaltningen jobbar ca 280 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter och friskvård på arbetstid som skapar en kamratlig stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för enköpingsborna.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef på enheten park o gatuavdelningen kommer du att ansvara för den dagliga driften av kommunens gator och till viss del parker. Du ansvarar för att bygga upp, driva och utveckla de processer som enheten bedriver och ingår i. I arbetet ingår även att företräda verksamheten och bidra till en effektiv samhällsbyggnadsprocess tillsammans med övriga enheter inom avdelningen och kommunen. Du kommer att ha verksamhets- och budgetansvar. Du kommer även att ha arbetsmiljö- och personalansvar för 14 medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha ett tydligt och kommunikativt ledarskap och vi förväntar oss att du som chef är trygg i dig själv, kan skapa delaktighet och kan få dina medarbetare att växa genom att ta tillvara på deras idéer och kompetens. Du är resultatinriktad och sätter upp tydliga mål och säkerställer att dina medarbetare har de kunskaper och verktyg som behövs för att uppnå dem. Mod och förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv är egenskaper vi vill se hos alla våra ledare. Vi vill också att du är bra på att kommunicera och har en förmåga att tänka strategiskt med ett brett perspektiv.
Våra kunder internt som externt är viktiga för oss, och som chef behöver du arbeta för en kultur där samarbete är ett nyckelord.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, men har några kvalifikationskrav.
* Du ska ha praktisk erfarenhet inom gatuteknik, till exempel asfaltering och vägbyggnation
* ha någon form av teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* ha utbildning inom ”Säkerhet på väg” och ”Utmärkningsansvarig”
* tala och skriva svenska flytande
* ha goda datorkunskaper, främst i Word, Excel och outlook
* ha körkort B.
Har du dessutom dokumenterad erfarenhet av arbetsledning eller annan typ av ledarskap, körkort C eller högre samt erfarenhet och kunskap inom grönyteskötsel är det meriterande.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-101029.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71