Enhetschef personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra enhetschefer ska vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie. Vikariatet sträcker sig under hela 2017. Du kommer att ingå i en grupp av enhetschefer som har gemensamt ansvar för verkställighet av personlig assistans i omsorgsförvaltningen. Teamet har ett gott arbetsklimat och arbetar nära tillsammans.
Det är din uppgift att organisera, planera, utveckla och leda enheten i linje med omsorgsnämndens uppsatta mål och lagstiftning. Du har ansvar för personal, ekonomi, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling vid din enhet.
Tjänsten är på heltid och vi vill gärna att du ska kunna börja senast 1 januari 2017. Vi tillämpar individuell lönesättning, månadslön.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har lämplig högskole- eller universitetsexamen, t ex socionom, personalvetare, arbetsterapeut, sjuksköterska, beteendevetare, fritidspedagog. Du är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr vår verksamhet såsom LSS, socialtjänstlag, arbetsrätt, offentlighet och sekretess.

Du är en person som leder genom att skapa delaktighet och engagemang hos din personal. För att lyckas med uppdraget krävs att du har god organisationsförmåga och helhetsperspektiv över verksamheten. Du har ett tydligt omsorgstagarfokus i ditt arbete och du arbetar utifrån verksamhetens mål och värdegrund.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:

Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Jenny Gustafsson
Box 1222
351 12 VÄXJÖ

Vänligen uppge referensnummer på ansökan.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61

Sammanfattning

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


Enhetschef till BmSS inriktning autism Hisningen

Enhetschef till BmSS inriktning autism Hisningen

15 november 2024

Enhetschef till boendestöd socialpsykiatri Hässelby-Vällingby SDF

Enhetschef till boendestöd socialpsykiatri Hässelby-Vällingby SDF

15 november 2024