Enhetschef Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara för en av två enheter gällande personlig assistans. Ditt uppdrag blir att leda och utveckla verksamheten mot de uppsatta målen för att genererara en god kvalitet. Utifrån brukarens fokus ser vi till att kontinuerligt utveckla och förbättra våra verksamheter.
I uppdraget som chef innebär det att du tillsammans med medarbetarna ska omsätta politiska beslut till en bra verksamhet. Du har personal-, ekonomi-, kvalitéts- och verksamhetsansvar.

KVALIFIKATIONER
Lämplig högskoleutbildning, t.ex. socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet och det är meriterande med erfarenheter av liknande verksamhet. Du har god självkännedom, en öppenhet för att skapa delaktighet samt en förmåga att planera, organisera, leda, och ta nödvändiga beslut för verksamhetens utveckling. Du uppskattar utmaningar och arbete i förändring. Du har även en förmåga att skapa gott arbetsklimat samt goda relationer till verksamhetens kunder och samarbetspartners.
Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Körkort B är ett krav samt goda svenskakunskaper i tal och skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Stina Fors Sjödin
0612-80234
Carina Westin
0612-80138
Anders Lundqvist
0612-80000 vx
Malin Edeblom
0612-80000 vx
Lena Björn
0612-80000 vx
Inga-Lena Arkeflod
0612-80177
Birgitta Bergström
0612-80324
Ann-Katrin Lockner
0612-80862
Inger Abrahamsson
0612-80455
Jonas Norén
0612-80200

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Medicinskt ledningsansvarig läkare till avdelning 20, 70 och 72

Medicinskt ledningsansvarig läkare till avdelning 20, 70 och 72

15 november 2024

Enhetschef inom HSL & LSS-verksamhet

Enhetschef inom HSL & LSS-verksamhet

14 november 2024