Enhetschef Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Är du en nyfiken och engagerad ledare med förmåga att se helheten? Då kan du vara den vi söker! Socialförvaltningen söker enhetschef till avdelningen Personlig assistans.

Du kommer ingå i en ledningsgrupp som består av sju enhetschefer och en avdelningschef. Din enhet består av c:a 50 personliga assistenter som arbetar för 8-10 brukare. Till din hjälp finns ett bemanningscenter som sköter vikarietillsättning. Ditt uppdrag innebär att ansvara för verksamhetens utveckling och såväl intern som extern samverkan. Du får även personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Ditt huvuduppdrag är att via effektiv och lösningsorienterad arbetsledning av din enhet säkerställa att vi levererar mycket god kvalitet i utförandet av personlig assistans, med gott bemötande och respekt för den enskilde som grundpelare.

Vi vill att du har:

* Adekvat högskoleutbildning, gärna socionom
* Erfarenhet av ledarskap och arbetsledning, gärna inom liknande områden
* Kunskap om och erfarenhet av gällande lagstiftning, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet
* God kunskap i Officepaketet samt mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Vi tror att du är en inspirerande ledare som ser vikten av information och kommunikation och har förmåga att se helheten och ?tänka om?. Självinsikt och prestigelöshet är egenskaper vi värderar högt. Vidare tror vi att du är en person med tydligt verksamhetsfokus, intresse för utveckling och samtidigt resursmedveten. För att lyckas i tjänsten ser vi vikten av att du är en stabil och ansvarsfull person som är van vid självständigt arbete. Du brinner för verksamhetsområdet, vill utvecklas i ledarrollen och motivera dina medarbetare. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det också viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga samt är flexibel och serviceorienterad.

Meriterande är kunskap om och erfarenhet av personlig assistans. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation kan ge kortare startsträcka men vi ser gärna sökande även från andra sektorer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder ett spännande, betydelsefullt och utvecklande arbete med möjlighet att vara med och påverka. Vidare finns förmåner som friskvårdskuponger, tillgång till gym och möjlighet till semesterväxling. Vi sitter centralt placerade i ljusa och moderna lokaler i kommunhuset i Haninge, med goda kollektivtrafikförbindelser.

Låter uppdraget intressant? Vill du veta mer? Välkommen att kontakta avdelningschef Pia Engström på tfn 08-606 70 29, eller via mail på pia.engstrom@haninge.se alt.avd.chef
Lena Lindqwister på tfn 08-606 84 52 lena.lindqwister@haninge.se

Välkommen att skicka in din ansökan med personligt brev och CV, märkt Enhetschef Personlig assistans refnr 28/14 till ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland 136 81 Haninge, senast 2014-04-11 Ange gärna i din ansökan var du sett annonsen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-606 70 00.

Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen.

I denna rekrytering har vi redan gjort vårt val av annonseringskanal och metod. Vi undanber oss därför samtal från annonssäljare och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef Funktionsstöd/LSS

Enhetschef Funktionsstöd/LSS

24 november 2024

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

22 november 2024

22 november 2024

8 november 2024