Enhetschef-Personlig assistans, Östhammar

Enhetschef-Personlig assistans, Östhammar

Arbetsbeskrivning

Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Vill du vara med och skapa förutsättningarna för att individer med omfattande funktionsvariationer ska få leva ett så självständigt liv som möjligt? Vi på personlig assistans och ledsagning är ca 80 medarbetare, som 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året för att alltid finns till för våra brukare. Arbetet leds från ett gemensamt kontor i Östhammar och tillsammans utvecklar vi verksamheten dagligen för att kunna erbjuda omsorg av god kvalitet. Utöver ett meningsskapande och viktigt arbete erbjuder vi förskottssemester, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Vi erbjuder även möjligheten att växla in din semesterersättning mot extra lediga dagar.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetschef för personlig assistans och ledsagning får du utöva ett operativt och verksamhetsnära ledarskap genom att vara tillgänglig för både medarbetare och brukare. Uppdraget omfattar ansvar för personal, arbetsmiljö, brukarnöjdhet, ekonomi och verksamhet. Vi vill se dig inspirera och leda så att vi når våra verksamhetsmål; vård- och omsorgsinsatser som kännetecknas av trygghet och värdighet, ekonomi i balans för framtida investeringar samt anställningstrygghet och delaktighet för våra medarbetare.

Personlig assistans och ledsagning är ett verksamhetsområde inom vård och omsorg. Där ingår du i en arbetsgrupp med sex andra enhetschefer som leds av en gemensam verksamhetsområdeschef. Du har även administrativt stöd i form av en administratör samt tillgång till ett kommunövergripande verksamhetsstöd i ekonomi- och HR-frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning, erfarenhet i chefsrollen, samt ett brinnande intresse för människor. Du behärskar god svenska i tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är det en tillgång. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande verksamhet. Det är meriterande med goda kunskaper om LSS och dess lagstiftning. Körkort är en nödvändighet.

Som person tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå goda resultat. Du är tydlig, inkluderande och tror på allas förmåga att bidra till utveckling. Du trivs med såväl operativa som administrativa arbetsuppgifter och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Då jobbet innebär täta kontakter med ledningen, brukare och deras anhöriga är det viktigt att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du behöver även vara ekonomiskt medveten för att se ekonomiska samband och faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans.

Varmt välkommen med din ansökan!

Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig att söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt digitala rekryteringssystem kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Lednings- och verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar

Sammanfattning

Liknande jobb


Medicinskt ledningsansvarig läkare till avdelning 20, 70 och 72

Medicinskt ledningsansvarig läkare till avdelning 20, 70 och 72

15 november 2024

Enhetschef inom HSL & LSS-verksamhet

Enhetschef inom HSL & LSS-verksamhet

14 november 2024