Enhetschef Personlig Assistans till Kungsbacka Kommun

Arbetsbeskrivning

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se

Vi på Individ och Familjeomsorgen i Kungsbacka ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att erbjuda lättillgängligt stöd som skapar trygghet och främjar självständighet utifrån individens unika villkor. Vi gör utredningar, behandlar, genomför biståndsinsatser och arbetar med förebyggande verksamhet. I vårt uppdrag ingår även att driva boenden för ensamkommande barn och ungdomar och för personer med funktionsnedsättning har vi boenden, daglig verksamhet och personlig assistans. Den hjälp vi erbjuder bygger på aktuell forskning och beprövad erfarenhet och utgår från individens behov och de anhörigas önskemål. På förvaltningen arbetar cirka 800 medarbetare

Arbetsbeskrivning
Som Enhetschef för Personlig Assistans har du fullt personal, budget- och verksamhetsansvar. Du har ett nära samarbete med dina fem chefskollegor inom Personlig Assistans och tillsammans är ni en del av ledningsgruppen där ni driver strategisk utveckling och samordnar allt arbete inom verksamheten. Du ingår även i verksamhetsledningsgruppen.

I rollen som Enhetschef växlar du mellan att vara operativ och strategisk och vet när du ska leda, vara chef och coach. Du ansvarar för ett team på ca 30 personer och en stor del av din roll är att samordna de olika assistansinsatserna. Till din hjälp i det dagliga arbetet har du ett nära samarbete med din metodutvecklare samt administrativt stöd. Beredskap ingår i arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har motsvarande högskoleutbildning inom verksamhetsområdet.
Du har flera års chefserfarenhet och är en trygg, tydlig och strukturerad ledare med förmågan att engagera och driva verksamheten och dina medarbetare mot gemensamma mål. Du arbetar proaktivt för att möta både dagliga och långsiktiga förändringar. Det krävs att du har en god planeringsförmåga, är flexibel och kan hantera snabba förändringar för att lyckas i rollen.

Som person värdesätter du samarbete och tycker om att tänka nytt och innovativt och kommer ofta med nya idéer och infallsvinklar. Goda kunskaper inom LLS och körkort är en förutsättning för tjänsten.

Kontaktperson
Välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Om du har några frågor kring tjänsten kontakta chefsrekryteringskonsult Camilla Rippe, 031 617267, camilla.rippe@se.experis.com
Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 8 januari 2017

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

22 november 2024

22 november 2024

8 november 2024