Enhetschef ref.nr.661

Arbetsbeskrivning

Konsumentverket är en statlig myndighet med uppgift att ta tillvara konsumenternas intressen.Konsumentverket finns i Karlstad där cirka 100 personer arbetar med konsumentfrågor av skiftande slag.Konsumentinformation, marknadskontroller och tillsyn av marknadsföringslagstiftning, varors och tjänsters säkerhet, reklam och avtalsvillkor, privatekonomi, kvalitet och miljöpåverkan samt konsumentrelaterade handikappfrågor är några viktiga områden. Enhetschef Ref.nr.661 Dina arbetsuppgifter Stöd och analys är en av tre enheter inom myndighetens Programavdelning.Enheten har i uppgift att följa och analysera utvecklingen av konsumenternas förhållanden på olika marknader och ansvarar även för frågor som rör informationsprojekt för olika målgrupper, för närvarande särskilt ungdomar.Inom enheten samordnas verkets arbete med konsumentrelaterade miljöfrågor och handikappfrågor.Enheten bistår även verksledningen med sekretariatsfunktion till verkets Vetenskapliga råd och Handikappråd samt bereder och följer upp ansökningar om stöd till organisationer inom konsumentområdet.Verksamheten bedrivs huvudsakligen i projektform vilket också innebär att verksamhetsinnehållet kan förändras över tiden beroende på vilka uppdrag som av regeringen läggs på myndigheten. Som enhetschef ansvarar du för att leda och styra projektverksamheten inom enheten och är direkt underställd chefen för Programavdelningen, tillika stf GD.Du kommer att ha planerings-, resultat- och budgetansvar för enhetens verksamhet samt arbetslednings- och personalansvar för enhetens medarbetare.Vid behov kommer du att adjungeras till operativa verksamhetsledningen. Enhetschefen kommer att ansvara för att tillsammans med övriga enhetschefer och chefen för Programavdelningen: .Leda, styra, samordna och prioritera verksamheten inom och mellan enheterna..Vara beredningsorgan och remissansvarig gällande planering, prioritering och samverkan mellan programledning, linjeledning och myndighetsledning.Din bakgrund Befattningen kräver följande kompetenser och egenskaper: .Högskoleexamen med lämplig inriktning..Vara ansvarstagande, drivande och resultatinriktad..Tycka om att arbeta både självständigt och i team och ha ett trevligt och socialt sätt..Intresse för och kännedom om Konsumentverkets verksamhetsområde samt förmåga att samtidigt kunna fokusera på den egna verksamhetens genomförande..Ledarstilen präglas av såväl lyhördhet som beslutsmässighet..Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga..God förmåga att inspirera, utveckla och stödja medarbetare inom enheten..Erfarenhet från projektarbete är en fördel..Tidigare ledarskapserfarenhet med personalansvar är meriterande..God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska..Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.Konsumentverket strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet.Vi ser helst att du söker tjänsten på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-rekrytering.www.ledigatjanster.konsumentverket.se Ansökan märkt med "ref nr 661" ska ha inkommit senast den 18 augusti 2008.

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONSUMENTVERKET/KO
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 juni 2008
  • Ansök senast: 18 augusti 2008

Liknande jobb


Vill du bli vår nya VA-chef?

Vill du bli vår nya VA-chef?

22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024