OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Brinner du för service och ledarskap? Då kanske du vill du vara med och utveckla och leda vårt
servicecenter som består av ca 20 medarbetare med ansvar att sköta bland annat internservice i
Samhällsbyggnadshuset, konferensvärdar i bibliotekshuset och gamla
Wermlandsbanken samt service i kommunens motionscentral och gästhamn.
Enheten servicecenter är en del av serviceavdelningen, vars uppdrag är att ge internservicen till kommunens förvaltningar och bolag så att de kan fokusera på sina kärnuppdrag. Hela serviceavdelningen är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO
14001.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef för servicecenter ingår du i serviceavdelningens ledningsgrupp. Ditt uppdrag är att tillse att medarbetarna trivs, känner arbetsglädje och engagemang samt har tillräckligt mandat och rätt förutsättningar för att utföra sina uppgifter på allra bästa sätt. Det förväntas att du är en närvarande och inkluderande chef som trivs med att söka ständiga förbättringar och koppla detta till motiverande målsättningar.
Exempel på aktuella arbetsuppgifter:
- Operativt ansvar för drift, uppföljning av uppdrag och mål samt säkerställa ett effektivt användande av resurser
- Hantera systematisk avvikelsehantering avseende till exempel kundklagomål och förbättringsförslag för att se till att våra tjänster håller en hög kvalitet.
- Upprätta och underhålla nödvändiga arbetsinstruktioner och processflöden samt säkerställa att våra beslutade arbetssätt och metoder efterlevs.
- Löpande arbeta med kompetensförsörjning där du rekryterar, utvecklar och stöttar dina medarbetare
- Planera och hålla i månadsvisa arbetsplatsträffar
- Skapa, samverka och bibehålla goda relationer till verksamhetens kunder
- Genomföra prioriterade och planerade kundmöten
- Utvärdera och analysera verksamheten utifrån ekonomi och arbetsmiljö
- Säkerställa att våra beslutade arbetssätt och metoder efterlevs
- Ansvarar för att säkerställa att gällande lagar, regler och instruktioner följs.
Karlstads kommun erbjuder individuell handledning och gedigen chefsutbildning till alla chefer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som uppskattar ett verksamhetsnära, operativt och inkluderande ledarskap. För att vara rätt person för uppdraget ser vi att din ledarstil bygger på kommunikation och förmåga att entusiasmera dina medarbetare för att skapa ett gott arbetsklimat. Du brinner för att ge rätt service och sätter kunden i första rummet. Du har tidigare chefserfarenheter, gärna inom service-/facility managementbranschen, där du har haft både persona-, budget- och ekonomiansvar. Vi ser gärna att du även har erfarenhet och kunskap om schemaläggning samt om de lagar och krav som ställs inom livsmedelshygien och arbetsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet från ledningssystem, exempelvis ISO 14001 och 9001.
Om Karlstads kommun
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.