Enhetschef, servicedesken MTIT-akuten, Service och support

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd. Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord! Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling. Verksamhetsområdet Service och Support ansvarar för användarstöd, operativ kunddialog, felavhjälpning, beställningar och övervakning. Vi arbetar i vården i tätt samarbete med våra kunder. Vi har en stor förvaltnings- och utvecklingsverksamhet som inkluderar ansvar för närmare 43 000 medicintekniska produkter som finns på sjukhus, vårdcentraler och folktandvårdskliniker i länet. Huvuddelen hanteras av egen personal, men vi köper också in tjänster i form av service och underhåll från våra leverantörer. Vi bidrar med kompetens till de projekt som upphandlar Medicintekniska produkter såväl som IT-system.

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och leda en spännande enhet som kommer att bidra till effektivitet, struktur och ständig förbättring med syfte att skapa förutsättningar till en effektiv vård inom Region Östergötland.

Som enhetschef ingår du i Service & Supports ledningsgrupp och arbetar på uppdrag av verksamhetschefen. Du ansvarar för medarbetare inom din enhet och har ett operativt ansvar för verksamheten. I uppdraget ingår att leda medarbetare och externa resurskonsulter enligt uppdrag och mål och att arbeta med utveckling av arbetssätt och processer. Du har budget- och ekonomiansvar och är lönesättande chef. Att jobba med kompetensförsörjning och utveckling hos medarbetarna är också en viktig del. Du har ett delegerat arbetsmiljöansvar för din enhet. Inom Service & Support förväntas stort sidledsansvar mellan enheterna.

Enhetens uppdrag
MTIT-akuten utför och tillhandahåller en gemensam stöd- och supportfunktion till användare av tjänster som ingår inom medicinteknisk teknik och IT. Inom enheten finns den gemensamma servicedesken MTIT-akuten.

Enheten har specifik kompetens inom:


• Användarstöd
• Felavhjälpning
• Incidenthantering
• Ärendehandläggning
• Supportdokumentation

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens men gärna utbildning på högskolenivå. Du har god generell kunskap om IT och vi ser att du har mycket god kunskap och praktisk erfarenhet av processarbete inom ITIL. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs det att du har erfarenhet av att leda en servicedesk i en stor verksamhet med komplex miljö. Du har god och dokumenterad ledarerfarenhet. Du har god erfarenhet av att strukturera och utveckla en servicedesk-tjänst ur ett funktionellt- såväl som affärsmässigt perspektiv. Då du arbetar i ständig dialog med kollegor och andra verksamheter är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och i skrift.

Personliga egenskaper
Du brinner för kunden, lägger stor vikt vid att ge god service och drivs av att finna den bästa lösningen. Med ett starkt och tydligt ledarskap skapar du delaktighet och förutsättningar för dina medarbetare att växa och ta ansvar i ett klimat som inspirerar till kundfokus, engagemang och nära samarbeten. Du har helhetssyn och kan med handlingskraft och struktur leda en verksamhet mot uppsatta mål och kontinuerligt förbättring. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Anställning och information
Anställningen som verksamhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande med tillsvidareanställning i lämplig befattning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Johan Ljungkvist, 010-103 52 40, Johan.Ljungkvist@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Mikael Andersson, 010-103 43 29.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 12 februari 2017. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 januari 2017

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024