OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad enhetschef, till Skogsbackens vård- och omsorgsboende, som vill vara med och utveckla framtidens vård och omsorg.
Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu. Här ska många fler människor leva och bo, och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Inom Socialkontorets vård- och omsorgsavdelning ger vi stöd till människor i hela Skellefteå kommun. Tillsammans utformar vi ett stöd som bidrar till en meningsfull vardag med god omvårdnad. Här jobbar vi mest av allt för andra och varandra. Vi gör skillnad, varje dag, för hela Skellefteå.
Skogsbackens vård- och omsorgsboende ligger i centrala Boliden, några mil väster om Skellefteå. Boendet har 23 lägenheter och alla lägenheter angränsar till gemensamma utrymmen. Alla lägenheter är i markplan och det finns en gemensam innergård med odlingar, promenadstråk och bänkar.
Välkommen att bli en av oss, tillsammans klarar vi uppdraget!
ARBETSUPPGIFTER
Som chef i Skellefteå kommun har du en viktig roll i en organisation där vi arbetar på invånarnas uppdrag. Det är en spännande utmaning som kräver både långsiktighet och förmågan att göra skillnad här och nu. Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i ett större team av kollegor. Tillsammans bidrar ni till utvecklingen av hela verksamhetsområdet och att uppnå gemensamma mål.
Som enhetschef har du tillsammans med dina chefskollegor det övergripande ansvaret för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Du säkerställer vård och omsorg till individerna i rätt tid, med rätt kvalitet och till rätt kostnad.
För att på bästa sätt klara uppdraget finns flertal stödfunktioner som fungerar som kompetensstöd och som underlättar och stödjer i ditt administrativa arbete. Stödfunktioner finns inom bland annat schemaläggning, rekrytering, ekonomi och HR. Utöver det har du nära samarbete med chefskollegor i samarbetsområdet samt en samordnare som administrativt stöd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill ta dig an ett viktigt uppdrag och som drivs av utmaningar. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och har förmågan att engagera, motivera och stödja medarbetare i deras uppdrag. Detta uppnår du genom att vara ett gott föredöme, ge stöd samt att uppmuntra till delaktighet och kreativitet. Det är naturligt för dig att jobba med ett tillitsbaserat ledarskap samt att tro på medarbetarnas egna förmågor.
Du har ledarerfarenhet samt med fördel även en relevant högskoleutbildning. Det är meriterande om du har chefserfarenhet och erfarenhet av arbete inom Socialkontorets verksamhetsområden. Har du kunskap om vad det innebär att arbeta i en politisk styrd organisation är även det meriterande.
Vår övertygelse är att det är just tillsammans som vi gör skillnad för dem vi finns till för. Som chef behöver du därför både vara en inlyssnande lagspelare samtidigt som du kan ta egna beslut och initiativ när situationen så kräver. Du är framsynt, kvalitetsmedveten och omvärldsorienterad. Mål, mandat och arbetsuppgifter gör du tydliga för dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår verksamhetens mål på bästa sätt.
För rollen som enhetschef behöver du B-körkort.
ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.
Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.