OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Sveriges bästa vård- och omsorgsboende finns i Kristianstads kommun!
Tätörtsvägen i Åhus är Sveriges bästa äldreboende enligt Socialstyrelsens öppna jämförelser. Socialstyrelsens kvalitetsundersökning genomförs varje år och i fjol fanns Tätörtsvägen med på tredje plats. Nu har vi tagit klivet högst upp.
Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla vår verksamhet för att möta nya målgrupper och dess behov med ett brukarinflytande i fokus.
Detta gör du genom ett värdebaserat ledarskap!
Funktionsstöd är i en expansiv fas med många nya målgrupper där en av våra chefer nu går vidare till nya utmaningar och vi söker nu dig som vill göra oss sällskap på resan in i framtiden.
I området ingår två enheter, ett LSS boende för yngre dementa (under 65 år) som var först i landet för denna målgrupp samt ett boende för äldre med inriktning psykiatri.
Funktionsstöd jobbar aktivt med brukarfokus, boråd, där inflytande i genomförandeplan i vardagen ligger oss varmt om hjärtat samtidigt som vi har en verksamhetsplan med tydlig färdriktning och en speglande kompetensplan. Känner du dig hemma i denna typ av verksamhetsfrågor är du rätt person för oss!
Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Centrala HR-, ekonomi, IT- och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personal och budgetansvar.
Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår fullständigt chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö, du kommer att ansvara för cirka 35 medarbetare. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys.
Du ingår i ett mindre verksamhetsområde där du samarbetar med en handfull chefskollegor, du ingår också i ledningsgruppen för funktionsstöd.
Som enhetschef inom funktionsstöd är du omsorgsförvaltningens företrädare, men ditt uppdrag utgår från LSS lagstiftning. Tillsammans med kollegor medarbetare och verksamhetschef driver du och utvecklar verksamheten mot målet att öka självbestämmandet, delaktigheten samt inflytandet för våra kunder.
Medarbetarnas fysiska såväl som psykosociala arbetsmiljö är viktig för dig och du arbetar gärna tillsammans med dina medarbetare kring social dokumentation, handlingsplaner samt genomförandeplaner. Du är prestigelös som person och har förmågan att prioritera och fatta beslut, är resultatinriktad och skapar förutsättningar för arbetsglädje genom din tydlighet som chef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning som svarar mot ansvarsområdet. Har du ledarskapsutbildning är det meriterande liksom utbildning i förändringsledning och inom funktionsstödsområdet.
Du har erfarenhet från funktionsstödsområdet och erfarenhet som chef/ledare med goda kunskaper i gällande lagstiftning. Vi vill också att du har erfarenhet av budgetansvar samt analys och uppföljning i syfte att styra och leda. Vi ser gärna att du har vana från politiskt styrd verksamhet och tidigare erfarenhet av förändringsledarskap samt kunskap och erfarenhet från demensvård. Arbetet kräver kommunikation och dokumentation och vi förutsätter att du har god datorvana, en god kommunikationsförmåga samt behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från lättläst eller anpassad kommunikation. B-körkort är ett krav.
Som person har du förmåga att kunna samarbeta och ta ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Du är prestigelös och utvecklingsinriktad, du lyssnar, involverar och får människor med dig. Du utvecklar genom att involvera, motivera, stödja och skapa tydliga beslut. Din förmåga att prioritera, planera och fatta beslut kommer väl till pass i arbetet. Ett ledarskap präglat av strategisk höjd, lyhördhet, mod och tydlighet.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nihad Hodzic, verksamhetschef på telefon 0733-13 57 26 .
Sista ansökningsdag är 2020-11-01.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från försäljare av ytterligare jobbannonsering.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21