Enhetschef som vill driva utveckling till hemtjänsten

Enhetschef som vill driva utveckling till hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla en äldreomsorgen med fokus på friskfaktorer och individen i centrum?

 

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

 

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. 

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.


Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen är inne i ett intensivt förbättringsarbete som syftar till att höja kvaliteten för Flens medborgare, arbetsmiljön för medarbetarna och få en ekonomi i balans. I det arbetet blir du som chef en viktig bärare av det salutogena syn- och förhållningssättet.

Målsättningen med arbetet är att nå ökad kvalitet och effektivitet genom att arbeta med individen i centrum. För att få kraft i utvecklingsarbetet och de utmaningar som kommer av en allt mer åldrande befolkning behöver avdelningen för äldreomsorg utöka antalet enhetschefer. Vi söker vi nu en person som vill ansluta till avdelningens ledningsgrupp, ta tillvara och värna befintlig kompetens bland medarbetarna och engagerat driva utvecklingen på området vidare.

Som enhetschef inom hemtjänsten är ditt främsta uppdrag att leda det dagliga arbetet och att verka för att målen för Flens kommuns hemtjänst förverkligas. Du har ansvar för verksamhet, ekonomi, personal samt arbetsmiljö på enheten. Du förväntas arbeta kreativt och målmedvetet med enhetens resurser för att nå en ekonomi i balans.

Ett av dina främsta uppdrag är att arbeta för en bred delaktighet och ett stort engagemang bland dina medarbetare, såväl för det dagliga arbetet som för kommunens långsiktiga arbete mot politiskt uppsatta mål. Schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd till dina medarbetare samt samverkan med andra verksamheter och huvudmän är andra viktiga delar av ditt arbete. Även omvärldsbevakning och analyser utgör en stor del av arbetet för att verksamhetens kvalitet ska kunna säkerställas och vidareutvecklas.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Som ledare är du kommunikativ och tydlig och har förmåga att fatta beslut baserat på egna analyser. Du har även ett genuint intresse för andra människor, ser samarbete som en självklarhet och skapar engagemang genom inkludering.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Omfattning/ varaktighet
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.


Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.


Övrigt
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. För mer information se www.flen.se. Här hittar du bland annat kommunens strategiska plan, Färdplan Flen samt mer information om kommunens organisation. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 

 

Välkommen med din ansökan senast 21 november 2021.

 

För mer information eller vid frågor, vänligen kontakta tf avdelningschef Cecilia Jonsson 0157-43 0485.

 

Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel, 0157-43 00 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Verksamhetschef Hemtjänst

12 november 2024

12 november 2024

8 november 2024

6 november 2024