Enhetschef - Telefoni, Centrum för IT

Arbetsbeskrivning

Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Centrum för IT (CIT) en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner. Centrum för IT har i uppdrag att leverera tjänster inom IT inkluderat förvaltning av vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda och genomföra centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet.

Centrum för IT har systematiskt arbetat med att förflytta organisationen från att vara en stuprörsorganisation till en kund- och funktionsfokuserad organisation med ett processinriktat arbetssätt. I organisationen finns tre verksamhetsområden där Servicedesk är ett. Inom Servicedesk finns tre enheter, Användarnära IT, Helpdesk och Telefoni. Inom Centrum för IT arbetar vi med etablerade processer och metoder, t ex ITIL och PM3.



Arbetsbeskrivning

Du kommer att vara chef för ca 10 telefonister och ansvara för den operativa verksamheten som bedrivs inom landstingets Telefonienhet. Som chef för telefonienheten har du ett övergripande ansvar för att den dagliga verksamheten fungerar. Förutom ordinarie telefoniverksamhet ansvarar växeln även för larmtelefoner, patienttelefoni, sammanställning av jourlistor samt inringning av personal vid katastrofsituationer.


Under hösten påbörjas implementeringen av en ny upphandlad telefonilösning där du som chef tillsammans med dina medarbetare har en central och viktig roll för ett framgångsrikt införande.

Du har ekonomi-, personal och verksamhetsansvar. En mycket viktig del i chefsuppdraget är att säkerställa rätt kompetens och resurser för enhetens leveranser.



Kvalifikationer

Vi söker dig med adekvat högskole-/universitetsutbildning, alternativt att du på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper som är relevanta för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av chef/ledarskap och god förståelse inom områdena service och support. Det är meriterande om du har bred teknisk kunskap om telefoni och IT, samt inom ekonomi, budget redovisning och uppföljning. Då vi lägger stor vikt vid att vara en kunskapsorienterad organisation där kompetensutveckling och kunskapsutbyte är i fokus ser vi gärna att du har erfarenhet från verksamhet med liknande värderingar och arbetssätt. För tjänsten krävs att du behärskar svenska språket väl i tal som skrift. Vi ser gärna att du har chefs- och/eller ledarskapsutbildning, samt erfarenhet inom personal och kompetensutvecklingsarbete.

Som chef är du en förebild som inspirerar och motiverar dina medarbetare, en ledare som kan prioritera, analysera och fatta beslut. Du är lugn och stabil samt tydlig i ditt sätt att kommunicera och samarbeta. Du har förmågan att se helhetsperspektivet för alla delar inom verksamheten och arbetar ständigt med utveckling för att få nöjda kunder och medarbetare. Som person arbetar du målfokuserat, tar initiativ och ser möjligheter till förbättring. Det är av vikt att du är relationsskapande, kommunikativ och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.



Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

 

Sista ansökningsdag:
20 augusti 2014



Kontakta:

Caroline Persson
Verksamhetschef Servicedesk
caroline.persson@ltv.se
021-174342

Kenneth Flodström
Tf Telechef
021-17 40 00

Anneli Carlson
Facklig representant Vision
021-17 30  00



Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt.

Kontaktpersoner på detta företaget

LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västmanland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 juli 2014

Besöksadress

Landstinget Västmanland, 721 89 Västerås
None

Postadress

Landstinget Västmanland
Västerås, 72189

Liknande jobb


Digital utvecklingschef

15 november 2024

14 november 2024

12 november 2024

Enhetschef för att leda digitalisering och it-utveckling

Enhetschef för att leda digitalisering och it-utveckling

12 november 2024