OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra skillnad? Nu söker vi en enhetschef som med ett nära ledarskap vill vara med och utveckla verksamheten på Adolfsbergshemmet.
Om tjänsten
Som enhetschef på Adolfsbergshemmet ansvarar du självständigt för verksamheten med personal- och arbetsmiljöansvar för omvårdnadspersonal, administratör, arbetsterapeut och sjuksköterskor. Du förväntas också ha en nära relation med chefskollega i det delade ledarskapet.
Tjänsten kräver förmåga att fatta egna beslut och att arbeta självständigt med verksamhetens frågor, dock i samverkan med övriga yrkeskategorier på enheten.
Som enhetschef driver du verksamheten så att medarbetare känner sig delaktiga och engagerade. I samråd med verksamhetschef förväntas du följa och utvärdera resultat ur ekonomisk-, boende-, personal- och kvalitetsperspektiv.
Du genomför politiska beslut och driver verksamheten med god kvalitet inom givna ekonomiska ramar. Verksamheten ska drivas utifrån målsättningen personcentrerad vård och ha tydligt fokus på ekonomi, kvalitet och effektivitet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• tillsammans med chefskollega arbeta för att utveckla processer och verksamhet
• leda och styra verksamheten mot kommunens målsättningar
• uppföljningsansvar gällande budget och resultat
• uppföljning och analys av sjukfrånvaro
• bemanningsfrågor
• samverkan med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• leda, motivera och skapa delaktighet bland dina medarbetare
Kompetenskrav
• högskole-/universitetsexamen exempelvis socionom, beteendevetare, sjuksköterska, arbetsterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete i ledande befattning med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• god datavana
• goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
I tjänsten som enhetschef krävs förmåga att fatta egna beslut och att arbeta självständigt med verksamhetens frågor. Som person är du flexibel, har en god samarbetsförmåga och kan se möjligheter istället för hinder. Du är ansvarstagande och har en god struktur i ditt arbete. Vidare har du ett gott bemötande och god initiativförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Treserva, Raindance och Medvind
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
På Adolfsbergshemmet finns det 72 lägenheter fördelade på två huskroppar. Varje huskropp har en egen grönskande innergård. Det finns åtta avdelningar på Adolfsbergshemmet, fyra har inriktning vårdboende somatik, tre avdelningar är för äldre med psykiskt funktionshinder och en avdelning är för personer med demenssjukdom. Här arbetar yrkeskategorierna omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, enhetschefer och administratör i nära samarbete med anhöriga och boende. Vår ambition är att ge alla hyresgäster en trygg och meningsfull tillvaro där vi utgår från den boendes individuella behov och anpassar vår vård och omsorg därefter.
Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida under orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2 januari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67