OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A&O är ett vårdföretag som funnits sedan 1993. Företaget har verksamhet i flera kommuner, har ca 1 500 vårdplatser och sysselsätter omkring 2 500 medarbetare inom äldreomsorg. A&O vill skapa en positiv miljö och omsorg för människor i behov av särskilt boende och vård. Vårt mål är att man ska känna värme, omtanke och trygghet och ha kvar sin personliga integritet hela livet.
Vi söker nu en Enhetschef till vår verksamhet Berga vård och omsorgsboende i Bergshamra i Solna.
Välkommen till ett modernt äldreboende med tema konst och hantverk. Boendet ligger i Bergshamra med utsikt över Edsviken och Värtan. Det är nära till Bergshamra centrum med affärer och tunnelbana. Det finns 64 trevliga lägenheter, fördelat på åtta olika våningsplan. Trädgård och restaurang. Vi bedriver även Dagverksamhet i verksamheten. Vi har många olika professioner i verksamheten och arbetar i team. Vi har även ett eget konstgalleri med utställningar. Vi har kurator i verksamheten som är en del i det anhörigstöd vi erbjuder. Vi har också hälsocoach och dietist i verksamheten.
Arbetsbeskrivning:
Som enhetschef på Berga handlar arbetet om att strukturera och vara delaktig i arbetet på enheten. I rollen som enhetschef för Berga kommer du ha budget-, verksamhets och personalansvar utifrån din befattningsbeskrivning. Vi ser gärna att du är duktig i social dokumentation och kan ta ett ansvar för Sol dokumentation och utbildning för omvårdnadspersonal.
Du kommer vara chef för en del av Bergas undersköterskor/ vårdbiträden. Det innebär bl.a. att du med stöd av verksamhetschef löpande följer upp ekonomin genom månadsvisa uppföljningar, du håller i medarbetarsamtal, kompetensplanering och lönesättning för medarbetare. Du har även arbetsmiljöansvar och samverkar med fackliga företrädare.
Du kommer att tillsammans med verksamhetschef och övriga enhetschefer på Berga att ingå i ledningsgruppen.
Egenskaper:
Du är en trygg och tydlig ledare med en positiv inställning och god kommunikativ förmåga. Du skapar engagemang och delaktighet och får med dina medarbetare i utvecklingsarbetet. Du har viljan att nå resultat och har ett långsiktigt strategiskt tänkande. Du måste kunna organisera och strukturera ditt arbete och hantera den administration som krävs.
Som person är du självständig, ansvarsfull, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har viljan och förmågan att styra, leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål. Du är flexibel och lösningsorienterad samt öppen för de senaste rönen inom äldreomsorg. Du ska ha förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till alla boende, närstående samt medarbetare. Ett gott bemötande samt en god kvalité av den tjänst/insats som utförs dagligen är en självklarhet.
Kvalifikationer:
Du ska vara högskoleutbildad och ha utbildning för uppdraget.
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller socionom och har erfarenhet av att vara enhetschef med personal- budget-, och verksamhetsansvar.
Meriter:
Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande
Övrigt:
Arbetstid/Varaktighet: 100% Tillsvidare, provanställning tillämpas.
Tillträdesdatum: enligt överenskommelse
Lön: Individuell lön enligt överenskommelse
Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal.
Intervjuer kan ske fortlöpande och tjänster kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor angående anställning på xxx kontakta: Verksamhetschef, Angela Plambeck Mail: angela.plambeck@ansvarochomsorg.se Telefon: 072-2520640