OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A&O är ett vårdföretag som funnits sedan 1993. Företaget har verksamhet i flera kommuner, har ca 1 500 vårdplatser och sysselsätter omkring 2 500 medarbetare inom äldreomsorg. A&O vill skapa en positiv miljö och omsorg för människor i behov av särskilt boende och vård. Vårt mål är att man ska känna värme, omtanke och trygghet och ha kvar sin personliga integritet hela livet.
Vi söker nu en Enhetschef HSL till vår verksamhet Berga i Solna. Tjänsten innebär att man arbetar 50% som enhetschef och 50% som sjuksköterska.
Berga ligger i Bergshamra med utsikt över Edsviken och Värtan. Det finns 96 trevliga lägenheter som är uppdelade på 12 plan med små avdelningar om åtta boende. Lägenheterna är mellan 28-32 kvm och har ett stort rum, badrum samt ett trinett-kök. På varje våning finns även ett gemensamt vardagsrum, en matsal samt en stor balkong.
Maten på Berga kommer från vårt eget tillagningskök som ligger i anslutning till huset.
Berga har en konstprofil och vi använder musikens, konstens och hantverkets positiva effekter på hälsan. På Berga har vi specialutbildad personal, temacoacher, som har som uppdrag att integrera aktiviteter och ett funktionsbevarande arbetssätt som en naturlig del vardagen.
Arbetsbeskrivning:
Tjänsten avser enhetschef HSL med ansvar för att Berga bedriver en säker och god hälso- och sjukvård samt vidareutvecklar den i samverkan med A&O:s MAS. Som enhetschef på Berga handlar arbetet om att strukturera och vara delaktig i hälso- och sjukvårdsarbetet på enheten. I rollen som enhetschef för legitimerad personal kommer du ha budget-, verksamhets och personalansvar utifrån din befattningsbeskrivning.
Som EC/HSL har du övergripande ansvar för hälso- och sjukvårdsarbete i verksamheten. Du ska ha ingående kunskaper i de lagar, föreskrifter, riktlinjer och regelverk som styr hälso- och sjukvården
50% av tjänsten innefattar arbete som sjuksköterska på enheten.
Du kommer att tillsammans med verksamhetschef och övriga enhetschefer på Berga att ingå i ledningsgruppen.
Egenskaper:
Du är en trygg och tydlig ledare med en positiv inställning och god kommunikativ förmåga. Du skapar engagemang och delaktighet och får med dina medarbetare i utvecklingsarbetet. Du har viljan att nå resultat och har ett långsiktigt strategiskt tänkande. Du måste kunna organisera och strukturera ditt arbete och hantera den administration som krävs.
Som person är du självständig, ansvarsfull, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har viljan och förmågan att styra, leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål. Du är flexibel och lösningsorienterad samt öppen för de senaste rönen inom äldreomsorg. Du ska ha förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till alla boende, närstående samt medarbetare. Ett gott bemötande samt en god kvalité av den tjänst/insats som utförs dagligen är en självklarhet.
Kvalifikationer:
-Legitimerad sjuksköterska
-Chefserfarenhet
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av att vara enhetschef med personal- budget-, och verksamhetsansvar.
Meriter:
Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande
Övrigt:
Arbetstid/Varaktighet: 100% Tillsvidare, provanställning tillämpas.
Tillträdesdatum: enligt överenskommelse
Lön: Individuell lön enligt överenskommelse
Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal.
Intervjuer kan ske fortlöpande och tjänster kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor angående anställning på Berga kontakta: Verksamhetschef, Angela Plambeck Mail: angela.plambeck@ansvarochomsorg.se Telefon: 072- 252 06 40
alt Områdeschef, Anette Lundgren, Mail: anette.lundgren@ansvarochomsorg.se,
Kvalitetschef, Elin Blomdahl, Mail: elin.blomdahl@ansvarochomsorg.se