OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se
Vill Du vara en del av att utveckla Dals Eds äldreomsorg i ett spännande utvecklingsskede? Gillar du
att arbeta tätt ihop med dina medarbetare och din ledningsgrupp, hitta lösningar och möjligheter och
trivs med att vara chef? Då kan du vara rätt enhetschef för oss!
Tjänsten som enhetschef inom äldreomsorgen innefattar i dagsläget ett särskilt boende samt ett
korttidsboende. Båda är placerade i samma hus. Tjänstens utformning kan under förutsättning att
nödvändiga beslut tas vara föränderlig.
ARBETSUPPGIFTER:
Som enhetschef har du ansvar för verksamhetsutveckling, personal, budget och arbetsmiljö för din
enhet. I nära dialog med ledning och medarbetare ska du forma, utveckla och följa upp arbetet utifrån
formulerade mål och uppdrag. Att samverka inom området, förvaltningen, kommunen i övrigt och med
andra aktuella aktörer är en viktig del av ditt arbete. Du bevakar samhällsutveckling och att metoder
och arbetssätt utgår från forskning, nationella riktlinjer och beprövad erfarenhet.
KVALIFIKATIONER:
Vi lägger stor vikt vid att Du som chef kan skapa trygghet genom struktur, en öppen och tydlig
kommunikation till kollegor och medarbetare samt ledning. Du ska ha en akademisk examen inom
vård och omsorg, social- eller beteendevetenskaplig inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren
bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag är önskvärt. Vidareutbildning inom
organisation och ledarskap är meriterande. Du förutsätts vara väl förtrogen med aktuell lagstiftning i
arbetet med äldreomsorg. Körkort är ett krav.
Som person och ledare är du mål- och resultatorienterad och har en utvecklad social säkerhet med
förmåga att läsa av och agera i olika sociala situationer. Du behöver vara förändringsbenägen och ha
intresse samt förmåga att leda en verksamhet i utveckling. Du är en tydlig kommunikatör med
förmåga att skapa lust, engagemang och förståelse för mål och uppdrag bland dina medarbetare,
samtidigt som du är lyhörd för idéer och synpunkter från såväl medarbetare som uppdragsgivare. Du
har mycket god förmåga till samarbete och har lätt för att skapa relationer. Du kan prioritera och har
god förmåga att fatta beslut. Du har vana och eller förståelse för att arbeta med ekonomisk
effektivitet. Datorvana och förmåga att snabbt kunna ta till sig nya IT-system är en förutsättning
liksom god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi vill att vård och omsorg ska präglas av öppenhet
och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR:
- Tillsvidareanställning
- Tillträde enligt överenskommelse
- Sysselsättningsgrad: 100%
UPPLYSNINGAR:
Brigitte Fauske, Biträdande Socialchef, brigitte.fauske@dalsed.se, Tel: 0534-19092
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000
ANSÖKAN:
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med
meritförteckning och betygskopior digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang.
Du ansöker via länken *Ansök Här* senast 2021-04-20.
Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer i denna rekrytering.