OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Närsjukvård
Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt.
Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och uppmuntrar till att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande vaccination av covid-19 vid anställning i vårdnära arbete.
Läs mer på: www.aleris.se
Aleris Basal hemsjukvård är inne i en spännande expansionsfas och vi söker dig som vill vara med och driva en av våra enheter. Har du gedigen erfarenhet som chef, intresse för att utveckla verksamheter och är en driven person som är redo för nästa steg i karriären? Då är det dig vi söker!
Om arbetet
I rollen som enhetschef är du ansvarig för ca 50 medarbetare där flertalet är timanställda. Arbetet som enhetschef är självständigt och du har goda möjligheter att planera ditt arbete.
I rollen som enhetschef kommer du röra dig på våra olika arbetsplatser i verksamhetsområdet, men utgår ifrån en av våra enheter. Du har en omväxlande och central roll i ansvaret att leda, motivera samt utveckla enheten. I ditt ansvar ingår även bemanning, rekrytering, personalkostnadsbudget och arbetsmiljöansvar för gruppen.
Inom basal hemsjukvård tar vi hand om patienter i sitt eget hem som behöver lättare medicinska vårdinsatser, under jourtid, kvällar, nätter och helger. Vi är förlängda armen på vårdcentralerna i vårt område.
Vi arbetar i journalsystemet Take care, Stelpa och Life Care. Även andra administrativa system som t.ex. epsilon, Medvind.
Varför arbeta hos oss?
Vår verksamhet präglas av ständiga förbättringar och vi värnar om att vi ska må bra på arbetet. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad och vi ger dig förutsättningarna att utvecklas i ditt ledarskap, ta ansvar och anta nya utmaningar.
Vi erbjuder en arbetsplats med korta beslutsvägar som ger dig möjlighet att påverka ditt arbete där vi ständigt strävar efter en hög patientsäkerhet och att tillsammans skapa en god arbetsmiljö. Du förväntas tillsammans med verksamhetschef, chefskollegor och dina medarbetare driva och utveckla vår verksamhet framåt.
Ett kontinuerligt arbete med kompetensutvecklande utbildningar, kvalitetsarbete kring bland annat patientsäkerhet och patientens delaktighet gör att vi ständigt jobbar på att höja kvaliteten, vidareutveckla vården, utveckla våra medarbetare och våra arbetssätt.
Vad erbjuder vi?
• En anpassad och väl utarbetad introduktion
• Chefs- och ledarskapsprogram
• En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
• Fina förmåner i form av bla. friskvårdsbidrag, ersättning för sjukvård upp till högkostnadsskyddet och fredagsfrukost
• God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att rätt förutsättningar finns och goda möjligheter att påverka
Vi söker dig som
• är en erfaren och trygg ledare
• är legitimerad sjuksköterska
• har erfarenhet av basal hemsjukvård (meriterande)
• är duktig på att samverka och trivs i en mångfacetterad verksamhet
• är lyhörd, empatisk och närvarande ledare med integritet
• har ett positivt förhållningssätt, trivs i ett högt arbetstempo och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete
• är flexibel och öppen för nya utmaningar, driver utveckling och finner lösningar på problem
• har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• har B körkort, är ett krav
• Bakgrundskontroll görs
Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med såväl dina arbetskollegor som våra patienter , anhöriga, remittenter och våra samverkanspartners.
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
• Omfattning: heltid, måndag-fredag
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns
Har du frågor om tjänsten?
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2023-08-20 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Martina Blomster, på 073- 682 21 82.
Hoppas att vi hörs!
–--------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.