Enhetschef till Arriva i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Arriva har i uppdrag av Skånetrafiken att ansvara för stadstrafiken i Helsingborg. För att kunna driva busstrafiken på ett fullgott sätt krävs det duktiga förare, kunniga trafikplanerare och andra som jobbar direkt med trafiken. Men det kräver också ett ledarskap som skapar förutsättningarna för våra medarbetare och kan fungera som ett coachande stöd i vardagen. Vi söker därför nu en driven och strukturerad Enhetschef till vårt kontor i Helsingborg. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för personalrelaterade frågor och arbeta aktivt med kompetensutveckling av personal.  

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:


• Ansvara för kompetens- och servicenivån hos personalen genom bland annat rekrytering, introduktion, coachning, samtal och uppföljningar
• Säkerställa att personalens utbildning och fortbildning sker enligt gällande regler och krav
• Planera, genomföra samt dokumentera medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar
• Hantera sjukskrivnings- och rehabiliteringsärenden
• Följa upp nyckeltal
• Ansvara och säkerställa skadehanteringsprocessen
• Medverka vid genomförande av resultatuppföljning inom driftområdet

Din bakgrund

Vi tror att du är en driven, självgående, strukturerad och flexibel person som har en gedigen erfarenhet av att arbeta som ledare, chef eller liknande. Du har ett genuint intresse för att utveckla personal, samt har högt säkerhetstänkande och är inte konflikträdd. Du har arbetat mycket med att coacha medarbetare i service. Du har en förmåga att motivera och entusiasmera dina medarbetare. Du är en god kommunikatör med förmåga att skapa god stämning även i det svåra samtalet, samtidigt är du tydlig i ditt budskap till medarbetaren. Du talar och skriver svenska mycket bra och dina datakunskaper är mycket goda. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap i ekonomi och arbetsrätt.  

Vi erbjuder

Möjlighet att tillsammans med ett kompetent och engagerat team bygga upp arbetssätt och rutiner för verksamheten.

Vi erbjuder ett tvåårigt chefsprogram för alla våra chefer där vi ger kunskap och verktyg i rollen chef samt möta behovet av morgondagens chefer samt tydliggöra Arrivas karriärvägar. Arriva är ett företag i ständig utveckling och vår strävan är att ligga tekniskt i framkant. Du kommer ha goda möjligheter att påverka din roll och planera ditt arbete självständigt.

Våra värderingar, One Arriva, Doing the right thing, Great custumer experience och Thinking beyond genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på Arrriva.  Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!

Om Arriva

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa.

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2020-10-31.  

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ilir Cakolli på ilir.cakolli@arriva.se.

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Tjänsten är placerad i Helsingborg men det förekommer vissa resor till våra kontor i landet, främst till vårt kontor i Malmö och till huvudkontoret i Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Transport Development Manager till Wibax Group

Transport Development Manager till Wibax Group

19 november 2024

SSAB - Chef Transport Dagtid

SSAB - Chef Transport Dagtid

30 oktober 2024

Shift Manager Night

Shift Manager Night

18 oktober 2024