OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Avfallsverksamheten består idag av två enheter, Atleverket/drift samt Kundservice.
Huvudsakliga uppdraget för Atleverket/drift är insamling, omhändertagande, materialavsättning samt drift av våra återvinningscentraler. Verksamheten utgår från det i miljöbalken definierade uppdraget för insamling och omhändertagande av kommunalt avfall (hushållsavfall). Utöver detta så omhändertas även en viss mängd annat avfall, drift och skötsel av deponi, upprätthållande av tillstånd samt miljörapportering, mm.
I uppdraget ingår även ansvar för upphandling och samordning av de tjänster som utförs av externa entreprenörer/leverantörer.
Enheten Atleverket/drift består av tre grupper Transport, Behandling samt ÅVC och har totalt ca 55 medarbetare och tre gruppchefer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för enheten
• leda enheten så att uppsatta mål och resultat uppnås inom ramen för tilldelade resurser
• skapa förutsättningar för medarbetarna att utföra ett arbete med önskad kvalitet för dem som verksamheten är till för.
• skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats
Kompetenskrav
• akademisk examen så som civilingenjör eller motsvarande, alternativt flerårig relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• några års erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
• erfarenhet från arbete i miljötillståndspliktig verksamhet, gärna med avfallsanknytning
• god kännedom om verksamhetsspecifik beskattning inom avfallsområdet
• goda kunskaper i svenska, såväl i tal och i skrift
• B-körkort
• mycket goda kunskaper inom Officepaketet
Vi söker en driven och resultatorienterad ledare som är affärsmässig i sitt förhållningssätt. För att lyckas i rollen bör du vara intresserad av miljö-och avfallsfrågor och strävar efter att uppnå god service och hög kvalitet i arbetet enheten utför. Du en positiv person med en god kommunikativ förmåga som uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder, myndigheter som kollegor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kännedom om fastighetsförvaltning
• erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar
• förändringsledning
• erfarenhet av indirekt ledarskap
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100% (Deltid kan efter överenskommelse bli aktuellt under senare delen av uppdragsperioden)
Tillträde: 3 januari - 31 juni 2022, med möjlighet till förlängning
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Avfall på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen? Enheten hittar du på Aspholmen.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 december.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67