OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla bemanningsfrågor och kompetensförsörjning i Sveriges största förvaltning för funktionsstödsfrågor? Då ska du arbeta tillsammans med oss!
HR-avdelningen inom förvaltningen för funktionsstöd består av cirka 80 medarbetare fördelade på sex enheter: fyra bemanningsenheter, HR kompetens samt HR stöd. Som enhetschef på en av bemanningsenheterna ingår du i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med sex kollegor och du är direkt underställd och rapporterar till avdelningschef HR.
Bemanningsenheternas uppdrag är att tillsätta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Enligt våra verksamheters behov och kompetenskrav rekryterar bemanningsenheten timavlönade medarbetare och levererar vid behov månadsavlönade vikarier vid vakans (upp till 6 månader), tar emot beställningar och fördelar vikarier. Andra arbetsuppgifter är hantering av löneadministration, administration av övertid och frånvaro samt hantering av LAS (Lag om anställningsskydd)
Som enhetschef har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet.
Bemanningsenheten Sydväst består av 16 medarbetare: HR-specialister, rekryterare, bemanningsadministratörer, lokala huvudadministratörer och centraldiffare. Bemanningsenheten sydväst är lokaliserad på Nymilsgatan 2. I förvaltningen finns möjlighet att till viss del arbeta på annan plats.
Bemanningsenheten präglas av en hög servicenivå, hög kompetens samt en helhetssyn för att uppnå optimal bemanning i hela förvaltningen. Du kommer att ingå i en offensiv och utvecklande ledningsgrupp med höga ambitioner och gott arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning för tjänsten t.ex. personalvetarprogrammet.
Du har flera års dokumenterad erfarenhet bemanningsfrågor, och har även tidigare arbetat som chef.
Det är viktigt att du har god datavana och självständigt kan arbeta i Office-paketet, framförallt Excel. Kunskap i Timecare är meriterande.
Vi söker dig som kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.
Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.
Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.
Du är också en person som använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.