Enhetschef till bemanningsenheten

Enhetschef till bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se




Vi söker Enhetschef till bemanningsenheten i sagolika Sunne!

Beskrivning
I Sunne får medarbetarna ta plats! Här finns plats för dig också!
Socialtjänsten i Sunne är i ett spännande skede där vi bygger en hållbar verksamhet för att möta framtidens utmaningar.

Du kommer bli en viktig del i det arbetet och genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för många. Du har också själv möjlighet att växa både som person och i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med, får ett helt samhälle att växa!

I Sunne kommun arbetar alla utifrån den gemensamma värdegrunden respekt, utveckling och professionalism vilket genomsyrar den dagliga verksamheten, långsiktiga beslut och ledarskapet. Inom socialtjänstens ansvarsområde finns: Arbetsmarknadsenhet, funktionsstöd, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt bemanningsenhet.

Vi söker en engagerad och tydlig ledare med passion att inspirera, motivera och driva utveckling tillsammans med oss andra.  Här får du möjlighet att vara med och forma en ny enhet!

Bemanningsenheten är en ny enhet och ett nytt arbetssätt är på väg att ta form i socialtjänsten. Bemanningsenheten kommer innehålla poolpersonal och intermittent anställda. Inom socialtjänsten strävar vi efter att ha ett utvecklingsorienterat arbetssätt där vi uppmuntras att vara kreativa och lösningsfokuserade. Vi vill ha ett modernt tankesätt kring schema, planerings- och bemanningsfrågor, där chef och medarbetare tillsammans säkerställer en hög kvalitet och skapar goda förutsättningar för hela organisationen. 

Arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du initialt att ansvara för införandet av den nya bemanningsenheten. Du kommer ha ett särskilt uppdrag gällande kvalitetsarbete kring socialtjänstens intermittent- och poolanställda. Du ansvarar för verksamhet, personal, ekonomi och arbetsmiljöfrågor för enheten. Du leder, planerar, informerar, samordnar och utveckla verksamhetsområdet utifrån socialtjänstens mål. Du ingår även i socialtjänstens ledningsgrupp. I tjänsten ingår att stödja socialtjänstens ledningsgrupp och enhetschefer i frågor som är kopplade till bemanning och intermittent- och poolanställda. Du kommer, i samarbete med rekryteraren/samordnaren och övriga stödfunktioner, arbeta för att kvalitetssäkra och följa upp frågor kopplat till bemanningsoptimering.

Kvalifikationer


 Vi söker dig som:

- har relevant högskoleutbildning, t.ex. med inriktning mot HR eller ekonomi,
- har ledarerfarenhet
- har god datorvana
- har goda kunskaper inom bemanningsoptimering och schemaplanering
- har erfarenhet av arbete inom motsvarande område (bemanning, hemtjänst, särskilt boende eller funktionsstöd)
- har goda kunskaper inom arbetsrätt
- har erfarenhet av att arbeta med projektledning, kvalitetsutveckling och uppföljning

Du är en person som gärna tar initiativ och sätter i gång aktiviteter mot ett önskat resultat, framför idéer och kommer med förslag till nya arbetssätt. Om du identifierar ett problem så arbetar du för att rätta till det, och komplicerade frågor kan du analysera och bryta ner för att hitta lösningar. Du är trygg, stabil, har självinsikt och kan skilja på det personliga och professionella. Du kan fatta och verkställa beslut, även under svåra omständigheter eller med begränsad information. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskapet når fram, att förväntningarna är klara för alla berörda parter, samt följer upp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt ledarskap.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Tjänsten förutsätter att du har giltigt B-körkort. 
Arbetsprov kommer att ingå vid intervju.

Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sunne kommun, Socialtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 28 mars 2023

Liknande jobb


Verksamhetschef Hemtjänst

12 november 2024

12 november 2024

8 november 2024

6 november 2024