OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en trygg ledare som är bra på att entusiasmera andra och van att verka i en verksamhet med kundfokus och hårda krav på leverans? Då kan det här vara din nästa utmaning.
Vi erbjuder en roll där du skapar värde för kund genom samhällsnytta och hållbara resor.
Vi söker enhetschef till beställningsmottagning 2. Som enhetschef har du ansvar för enhetens verksamhet, budget, samt en medarbetargrupp om cirka 25 medarbetare. Du har ett gemensamt ansvar tillsammans med din enhetschefskollega för beställningsmottagning 1 att driva det dagliga arbetet inom hela beställningsmottagningen samt att utveckla verksamheten. Förutom att leda verksamheten operativt arbetar du med förändringsarbete och ser analys och uppföljning som en viktig del av din vardag liksom att planera och skapa struktur. Arbetet sker i nära samarbete med din enhetschefskollega och till er hjälp har ni även verksamhetsutvecklare samt operativ beställningsmottagare, som stöttar vid coaching av samtalsmetodik och uppföljning av samtal.
En viktig del av arbetet är att stötta och coacha medarbetarna samt skapa förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap där medarbetarna är engagerade och uppmuntras att ta ansvar så att ni tillsammans utvecklar värdeskapande processer och rutiner. I det arbetet blir även ditt intresse för omvärldsbevakning av vikt. Vidare arbetar du aktivt med arbetsmiljö och hälsa på arbetsplatsen för att skapa ett gott arbetsklimat.
Du rapporterar direkt till områdeschef och ingår i beställningscentralens ledningsgrupp där du förväntas att aktivt bidra i det fortsatta utvecklingsarbetet inom området.
Vårt nya moderna huvudkontor i Hässleholm ger utrymme till flexibla arbetssätt och tvärfunktionella möten. Här arbetar du aktivitetsbaserat och väljer arbetsstation utifrån dina behov för stunden. Du har möjlighet att fördela arbetsveckan mellan distansarbete och arbete på plats. Vårt huvudkontor ligger i anslutning till centralstationen. Hit reser du enkelt med tåg eller buss från hela Skåne.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du högskoleutbildning med lämplig inriktning, exempelvis inom service management, transport/logistik eller kundnära tjänster. Du har några års erfarenhet som chef och gärna i en verksamhet med starkt kundfokus. Har du erfarenhet av att leda en kundnära verksamhet till exempel callcenter eller har kunskap inom kollektivtrafik eller serviceresor är det meriterande. Har du tillika erfarenhet av att leda dygnet runt verksamhet är det meriterande. Vidare har du ledarskapsutbildning samt erfarenhet av förändringsledning som lett till lyckade resultat. För att lyckas i rollen krävs även att du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift.
Du är en trygg ledare med stort intresse för ledarskap och av att driva förändringsarbete. Ditt ledarskap präglas av trygghet, lust och vilja att leda. Du har förmåga att visa personlig omtanke för varje medarbetare samtidigt som du driver och utvecklar verksamheten. Detta innebär att du utmanar medarbetarna i syfte att utvecklas och att du utifrån ett helhetsperspektiv kan planera och organisera resurserna på ett effektivt sätt samt att du ser värdet av att följa upp beslut och resultat. För framgång i arbetet är du modig, resultatinriktad, tydlig och lyhörd. Du förstår vikten av att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat och genom engagemang, arbetsglädje och involvering skapar du team med hög kapacitet och ansvarskänsla. Likaså vet du hur viktigt det är att var en god förebild för dina medarbetare och att det är du som ledare som ser till att medarbetarna får goda förutsättningar att lyckas i sina roller.
I alla våra relationer är det viktigt för oss att arbeta i enlighet med Region Skånes värdegrund. I vårt arbete ska vi vara välkomnande och drivande och vi ska visa omtanke och respekt. För oss är det viktigt att du som ny kollega delar dessa värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00