OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro.
"Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro.”
Socialförvaltningen i Lysekil bedrivet socialt arbete till stöd för kommuns medborgare inom tre avdelningar; Individ och familjeomsorg, vård och omsorg samt en helt ny; omsorg för funktionshindrade.
Till en något förändrad organsation och en särskild enhet för biståndsbedömning söker vi nu en ny befattning som Enhetschef. Enhetschefen arbetar direkt under förvaltningschefens ledning och i samarbete med avdelningarna för vård och omsorg samt omsorg för funktionshindrade. Socialförvaltningen har förändrat sin verksamhet under den senaste tiden. Biståndsverksamheten har förändrats liksom ekonomistyrningen av hemtjänsten. Hemtjänsttimmen som verksamhets- och ekonomistyrning har avvecklats. Planering av nytt äldreboende pågår liksom verksamhetsutveckling i hemvården med djupare integrering av hemsjukvård liksom under hösten en ny arbetslagsutveckling enligt Vanguard-modellen.
Inom biståndsenheten utreds och beslutas enskildas behov av vård och omsorg enligt socialtjänstlag. Utredningar och beslut fattas också av särskilda handläggare med inriktning på funktionshinderområdet.
Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom, jurist eller har social omsorgsutbildning, med arbetslivserfarenhet inom bistånd. Du har ledarerfarenhet och stor lust att leda och handleda medarbetare i kvalificerat utrednings och bedömningsarbete. Du ser samarbete som förutsättning för att utveckla verksamheten och tar ett helhetsansvar. Helhetssyn mellan verkställighet av omsorg och stöd och socialt utredningsarbete förutsätter förmåga till och intresse för verksamhetens förutsättningar och den enskildes behov. Du är som ledare självständig, initiativrik, trygg i ditt uppdrag, har mycket god kommunikativ förmåga skriftligt som muntligt.
Vana att arbeta i en politiskt styrd organisation är en grundförutsättning liksom intresse för och kunnighet i socialrätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort fordras.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fredriksson
0523/613 387
Annette Calner
0523-613 000
Lill-Marie Henriksson
0523-613 000
Ingrid Fredriksson
0523/613387
Annelie Berntsson Berg
0523-613 000 (via växeln)
Margaretha Hammarberg tf avd chef VoO
0523-613 338
Bengt Mattsson, IFO-chef
0523-613 400
Sven Hagberg, personalchef
0523-613 230
Margaretha Hammarberg, tf avd chef VoO
0523-613 338
Bengt Mattsson tf socialchef
0523-613 400