OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- Ett jobb med plats för att påverka
Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som enhetschef till Biståndsenheten!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
En dag som chef på biståndsenheten
Här arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Som chef för Biståndsenheten kommer du att sitta i ledningsgruppen för Verksamhetsområde Hälsa, Sjukvård och Bistånd. Verksamhetschefen kommer att vara din närmsta chef.
I uppdraget ingår att planera, leda, genomföra, följa upp och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Viss biståndshandläggning ingår i tjänsten. Du har ett helhetsansvar för din enhet vilket innebär att du har budget-, personal-, och arbetsmiljöansvar. Du initierar och driver utvecklingsfrågor inom din enhet i nära samarbete med dina kollegor och övriga professioner inom socialförvaltningen.
Din kompetens
För detta spännande uppdrag söker vi dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom socialtjänst eller vård och omsorg.
Det är meriterande om du har ledarerfarenhet. Vi önskar att ditt ledarskap bidrar till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet.
Personlig lämplighet för uppdraget bedömer vi som viktigt och vi kommer i rekryteringsprocessen särskilt att fokusera på din förmåga att stödja och handleda personalen i sina uppdrag, skapa trygghet och delaktighet, att inspirera och motivera samt på din förmåga att leda en verksamhet som strävar mot ständig förbättring och utveckling.
Övrig information
Tidsbegränsat vikariat till och med november 2022 på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. I Krokom är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista ansökningsdag 2022-05-01.
Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga företrädare nås genom kommunens HR avdelningen, 0640 161 00