OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Du ansvarar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Tillsammans med medarbetarna arbetar du för kvalitetsutveckling med lagarna LSS, SOL och HSL som grund.
Som enhetschef ansvarar du för att planera verksamheten utifrån gällande lagstiftning, kommunens mål- och styrdokument. Du har ett tydligt och nära ledarskap som ska kännetecknas av samarbete, samordning och utveckling. I uppdraget ingår att leda och, gemensamt med medarbetarna, kvalitetsutveckla arbetet utifrån brukarens behov.
Tillsammans med övriga chefer i verksamhetens ledningsgrupp driver du verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Du ansvarar för att samverkan bedrivs internt och externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har chefserfarenhet samt erfarenhet inom området funktionsnedsättning, psykiatri och neuropsykiatri.
Du behöver ha kunskap och erfarenhet av att arbeta utifrån LSS, SOL och HSL. Du har erfarenhet av målstyrning och goda kunskaper om metod- och kvalitetsarbete och förstår vikten av uppföljning och utvärdering. Du har goda ledaregenskaper och meriterande är om du har en längre chefserfarenhet.
Du har förmågan att entusiasmera personalgrupper till utveckling och förändring. Du skapar tydlighet, delaktighet och motiverar dina medarbetare. Du är utåtriktad och kan bemöta medarbetare, brukare, gode man. förvaltare och anhöriga på ett sätt som skapar förtroende. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara van att hantera IT-baserade verksamhetssystem.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort erfordras.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.