OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden.
Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.
Vi är öppna och lyhörda - Vi tar ansvar för helheten - Vi gör varandra bättre - Vi vågar
Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som enhetschef inom avdelningen Bostad med särskild service och har engagemang i arbete med målgruppen. Du kommer att driva en verksamhet med individens behov i centrum och tillsammans med dina medarbetare utveckla verksamheten för att tillgodose dem på bästa möjliga sätt.
Som enhetschef har du ansvar för att leda, planera och utveckla verksamhet och dess medarbetare, ca 2530, utifrån verksamhetens uppställda mål. Det innebär att du har personal-, budget- och verksamhetsansvar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Leda, planera och organisera verksamheten
• Ansvara för personal- och verksamhetens ekonomi
• Ansvara för kvalitetsutveckling, utvärdering och uppföljning
• Ansvara för god arbetsmiljö
• Ansvara för att lagar och förordningar inom området åtföljs
KVALIFIKATIONER
Du som söker har relevant högskoleutbildning inom området, exempelvis socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av arbete i ledande befattning med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet och kompetens kring LSS-lagstiftningen och arbete inom vård och omsorg. Körkort B är ett krav. Du har god datorvana och erfarenhet från att arbeta i olika verksamhetssystem.
För att trivas i rollen förväntar vi oss att du gillar utveckling då avdelningen arbetar processorienterat och med ständiga förbättringar därför ser vi positivt på erfarenhet från processarbete. Du är en trygg person som har lätt för att känna engagemang för ditt arbete. Du gillar att samarbeta med andra och fokuserar på gemensamma mål. Du är strukturerad, mål- och resultatinriktad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.