OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolcafeterians uppdrag är att erbjuda ett bra utbud i samråd med elever och personal med utgångspunkt i Livsmedelsverkets rekommendationer.
Vi ska också ge elever möjlighet till avkoppling och trevlig samvaro samt främja resurshållning, kretsloppstänkande, ekonomisk hushållning och arbeta för att främja en hållbar utveckling. Vår målsättning är att vara ”Sveriges bästa skolcafeteria”!
Vi söker en nu en enhetschef som vill driva och utveckla skolcafeteriorna på Dragonskolan och Maja Beskowgymnasiet. Välkommen att söka!
Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag ansvarar du för driften av båda cafeteriorna på Dragonskolan och Maja Beskowgymnasiet. Du arbetar själv i verksamheten och arbetar sida vid sida med dina medarbetare. Du är ytterst personalansvarig för en grupp medarbetare som i dagsläget består av 5 personer.
Bland uppdragen för dig som enhetschef ingår att:
- leda och fördela arbetet för cafépersonalen
- utvärdera och driva/effektivisera processer utifrån verksamhetens behov
- ansvara för inköp och ekonomiuppföljning
- säkerställa att vi följer lagkrav kring miljö, hälsa och livsmedelshantering och vara kontaktperson vid inspektioner av olika slag.
- vara kontaktperson gentemot aktörer och myndigheter såsom tex Arbetsmarknad och integration samt Arbetsförmedlingen.
Skolcafeteriorna har som uppdrag att vara en arena för prövning för personer som står långt från arbetsmarknaden eller behöver testa sin arbetsförmåga. Det innebär ett ansvar för handledning och dokumentation. Därutöver tillkommer andra ansvarsområden såsom tex fikabeställningar till möten och skötsel av personalrum samt att ta emot besökare och hjälpa elever och personal när skolans reception är stängd. Uppdragen kan komma att ändras över tid.
Skolcafeterian ingår inom verksamheten för administration, café och service som ansvarar för skoladministration, vaktmästeri samt bemanning av skolornas reception och cafeterior. Som enhetschef för cafeteriaverksamheten rapporterar du till administrativa chefen för gymnasiet och vuxenutbildningen.
Om dig
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet som chef med ansvar för ekonomi, verksamhet och personal. Vi vill att du även har erfarenhet från branschen tex restaurang, försäljning eller service. Du har gymnasieexamen och meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom kost, restaurang, försäljning eller service eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Eftersom arbetet innebär att handleda personer som står långt från arbetsmarknaden är det bra om du har erfarenhet av eller kunskap i samtalsmetod, tex MI.
Vi söker dig som gillar att leverera service med hög kvalitet till våra elever och medarbetare. Du måste också uppskatta att ha varierade arbetsuppgifter samtidigt som du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Som ledare har du god förmåga att engagera, entusiasmera och motivera dina medarbetare att nå goda resultat. Du måste också vara bra på och uppskatta att samverka/nätverka med aktörer både inom och utanför skolan.
Glöm inte bifoga personligt brev och cv.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.