OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör hållbara vardagar och får andra att växa? Vill du vara med och utveckla?
Nu behöver vi dig!
Vi söker en ny enhetschef inom Daglig verksamhet. I rollen som enhetschef hos oss ansvarar du för två enheter belägna i Centrum. Totalt ca 25 medarbetare.
Du har övergripande ansvar för verksamheten innefattande personal, ekonomi och arbetsmiljö, samt arbetar i gemensamma nätverk för att utveckla viktiga frågor gällande målgruppen.
Du deltar även i övrig verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete.
Du har stöd från både ekonom och HR-specialist.
Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen tillsammans med fyra chefskollegor som har ansvar för daglig verksamhet. Ledningsgruppen träffas varje vecka, och därtill har enhetscheferna även flera olika forum utifrån utvecklingsområden.
Förvaltningen för Funktionsstöd står inför en omorganisation så innehållet i tjänsten kan påverkas som syftar till förbättring för dom vi är till för.
KVALIFIKATIONER
Ett krav för denna tjänst är att du har en utbildning från socionomprogrammet, social omsorgslinje alternativt en likvärdig högskoleutbildning.
Vi vill att du som söker har erfarenhet från en tidigare ledande befattning. Det är meriterande om du har arbetat med daglig verksamhet och Lagen om valfrihet (LOV). Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom funktionsstödsverksamheter och använt systemet Treserva.
Som enhetschef hos oss är det viktigt att du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.
Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov.
Du har förmåga att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i riktning mot att uppnå dem.
I din yrkesroll har du god ekonomisk medvetenhet. Du är duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer med människor samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar vara på dina medarbetares kompetens genom att fördela arbetet, delegera uppgifter samt följa upp och rapportera resultat och måluppfyllelse.
Genom att visa intresse och kommunicera på ett konstruktivt sätt skapar du delaktighet och samarbete inom och utom organisationen. Du uppnår resultat genom att inspirera, motivera och få andra med dig.
För att trivas i denna roll tror vi att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.
Då arbetet innefattar flertalet administrativa uppgifter behöver du ha goda datakunskaper och kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en likvärdig behandling och bedömning av alla sökande.
I den här rekryteringen har vi valt att använda oss av enkätfrågor istället för det personliga brevet. På så sätt hoppas vi få en effektivare och mer kompetensbaserad urvalsprocess där vi minskar risken för diskriminering. Blir du kallad på intervju får du möjlighet berätta mer om dig själv.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga exemansbevis och studieintyg
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.