Enhetschef till daglig verksamhet i expansiva Lundby

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Sektor IFO-FH har drivit ett omfattande utvecklingsarbete under de senaste åren. "Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser" är sektorns motto och genomsyrar allt arbete. Sektorn är uppdelad i tre områden; Myndighet, Sysselsättning/service och Boende. Här får du kollegor med hög kompetens och du ingår i en ledningsgrupp med ett väl fungerande samarbete och positivt klimat. Alla chefer sitter samlade i det nya socialkontoret Glasiären nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationer och närhet till bland annat restauranger, gym och träningstillfällen. Sektorn har en kvalificerad administrativ enhet. Som ytterligare stöd till område Myndighet har dessutom en kvalitetsutvecklare och en socialrättsjurist anställts. Dessutom har vi fortlöpande chefsutveckling för alla chefer i sektorn.

Rollen som enhetschef inom Daglig verksamhet innebär att du leder, samordnar, planerar och utvecklar verksamheten mot uppställda politiska mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt enligt kommunens mål, policydokument, riktlinjer och rutiner.

Du har ansvar för verksamhetens innehåll och kvalité, ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor. Tillsammans med dina medarbetare ska du verkställa beviljade insatser av god kvalité. Du ansvar för att ni arbetar med genomförandeplaner på bästa sätt och också för det vardagliga pedagogiska arbetet.
Du arbetar med teamutveckling samt ger medarbetarna möjlighet till delaktighet och inflytande. I ditt arbete ingår även kontakter med brukare, närstående och andra externa och interna samarbetspartners.

Lundby erbjuder en mängd olika dagliga verksamheter riktade till personer med funktionsvariation. I uppdraget ingår att planera och starta upp en ny inriktning för personer med flerfunktionsnedsättning med utmanande beteende.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har en högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren finner lämplig.
Du har kunskap och erfarenhet inom ekonomi, personaladministration och IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Du har också ledarerfarenheter och goda ledaregenskaper samt har erfarenhet av att arbeta med människor som har olika funktionsnedsättning.

Vi söker dig som har förmåga att driva utvecklings- och kvalitetsarbete samtidigt som du är flexibel, kreativ och lösningsfokuserad. Du har en stor självkännedom, är trygg i dig själv och har förmåga till reflektion. Du har också en förmåga att skapa trygghet och motivera dina medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Du har förmåga att skapa en kreativ och öppen dialog och delaktighet och kan genom ditt engagemang få med dig och lyfta dina medarbetare.

Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att kommunicera och samverka fackligt. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter.

Vi vill att du delar vår värdegrund, som bl.a. baseras på en tilltro till människors eget ansvar och förmåga, samt att arbeta med brukaren i fokus utifrån den enskildes behov.

Kunskaper inom Tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande är meriterande.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor

Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Lundby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-05-01 Eller enligt överenskommelse .
  • Publicerat: 24 februari 2017

Besöksadress

Wieselgrensgatan 11
None

Postadress

Box 22006
Göteborg, 40072

Liknande jobb


27 november 2024

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

26 november 2024

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

26 november 2024