OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Vill du vara med på vår fortsatta resa och utveckla daglig verksamhet i Kungsbacka mot nya höjder? Vi söker nu en enhetschef som brinner för att skapa meningsfull sysselsättning och delaktighet i samhället inom ramen för daglig verksamhet.
Stämmer detta in på dig? Då är det dig Jessica och Maja väntar på att få som kollega, varmt välkommen med din ansökan!
Rollen som enhetschef hos oss
Vi utökar nu med en till enhetschef på Daglig verksamhet.
Som enhetschef ansvarar du tillsammans med dina kollegor och tre metodutvecklare för 17 grupper som driver sysselsättning med olika inriktningar för deltagare med LSS-beslut. Våra grupper arbetar med skapande verksamheter som arbetar med alla våra sinnen, café, second hand, utflyttade verksamheter inom kommunen, utegrupper, sorterings och packgrupper och mycket mer.
Vi har idag ca 270 deltagare som har sin sysselsättning på Daglig verksamhet, ca 60 stycken av dem har praktikplatser på olika företag eller förvaltningar i kommunen och de stöttas av tre arbetskonsulenter. Enhetschefer, Metodutvecklare och arbetskonsultenter ingår i ett team.
Som enhetschef ansvarar du för att leda daglig verksamhet mot gemensamma mål, utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare och deltagare och verka för en god arbetsmiljö. I rollen ingår budget-, personal och arbetsmiljöansvar för ca 20 medarbetare.
Under 2023 står vi inför en stor organisationsförändring, där flera lokaler kommer tas bort och grupper kommer flyttas samman i en större lokal centralt i Kungsbacka. Detta arbete kommer du att få vara med att leda och utforma tillsammans med dina kollegor, metodutvecklare och medarbetare.
Som enhetschef ingår du i verksamhetsområdets ledningsgrupp tillsammans med 15 engagerade enhetschefskollegor för daglig verksamhet och bostad med särskild service. Tillsammans jobbar vi med att utveckla och skapa hög kvalitet och effektivitet inom våra ansvarsområden. Verksamhetsområdet leds av två verksamhetschefer.
Din profil
Du som söker den här tjänsten har en högskoleutbildning med inriktning mot HR, socionom, offentlig förvaltning, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet samt några års erfarenhet av att ha arbetat som ledare eller chef. Liksom att du har kunskap om gällande lagstiftning, SoL och LSS och om budgetarbete. B-körkort krävs för tjänsten.
Du är en social och lyhörd person med god samarbetsförmåga som förstår vikten av förtroendefulla relationer. Ditt sätt att möta människor med värme, energi och respekt skapar entusiasm och arbetsglädje. Du är en trygg ledare som kan driva utvecklingsfrågor och ser vikten av att vara ett föredöme. Du har förmågan att skapa motivation, engagemang och delaktighet och kan tydliggöra övergripande mål och förväntningar kring ditt och enhetens uppdrag. Genom ditt ledarskap får du andra att vilja och våga. Vi har engagerade och drivna medarbetare, som arbetar självständigt i sina arbetsgrupper för att skapa meningsfull sysselsättning för deltagarna. Vi söker därför dig som arbetar tillitsbaserat och coachande för att driva daglig verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om oss
Inom daglig verksamhet arbetar ca 60 medarbetare och tillsammans erbjuder vi sysselsättning för ca 270 deltagare. Inom verksamhetsområdet finns också 33 bostäder med särskild service och verksamhetens huvuduppdrag är att erbjuda stöd som skapar trygghet och främjar självständighet. Vårt mål är att bidra till den personliga utvecklingen och främja delaktighet i samhället samt bidra till meningsfull sysselsättning. Vi gör detta utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, och socialtjänstlagen, SoL.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Gott ledarskap är viktigt för oss i Kungsbacka kommun. Därför får alla våra chefer gå utbildningen ”Utvecklande Ledarskap”, UL. Utöver det har vi ett gemensamt introduktionsprogram för våra chefer för att du ska känna dig väl förberedd på uppdraget. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 8 september 2022.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
Om oss inom förvaltningen Individ & Familjeomsorg
Vi ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning. Vi utreder, behandlar och genomför biståndsinsatser samt arbetar med förebyggande verksamhet. För personer med funktionsnedsättning har vi personlig assistans, boenden och daglig verksamhet. Den hjälp vi erbjuder bygger på aktuell forskning och beprövad erfarenhet och utgår från individens identifierade behov i varje insats.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.