OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som bidrar till en meningsfull dag och får andra att växa? Vill du ha en utvecklande tjänst med många olika kontaktytor? Nu behöver vi dig!
En av våra kollegor går vidare till en högre tjänst i förvaltningen och vi söker därför en ny enhetschef inom Daglig verksamhet. I rollen som enhetschef hos oss ansvarar du för tre enheter, där deltagarna har olika funktionsvariationer. På två av enheterna är det arbetsnära verksamheter och på den tredje mer traditionell daglig verksamhet. På enheterna arbetar cirka 25 medarbetare, både stödassistenter och stödpedagoger.
Du har övergripande ansvar för verksamheten innefattande personal, ekonomi och arbetsmiljö, samt arbetar i gemensamma nätverk för att utveckla viktiga frågor gällande målgruppen. Du deltar även i övrig verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete.
För att ge goda förutsättningar för ditt ledarskap får du stöd från bland annat ekonom och HR-specialist.
Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen tillsammans med elva chefskollegor och en verksamhetsutvecklare som har ansvar för daglig verksamhet. Hela ledningsgruppen träffas varje vecka, och därtill har enhetscheferna även flera olika forum utifrån utvecklingsområden.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har en högskole-examen från socionomprogrammet, social omsorg alternativt annan likvärdig högskoleutbildning.
Då arbetet är administrativt krävs goda datakunskaper och likaså goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du ska ha erfarenhet från tidigare chefsuppdrag, där du haft personal-, budget-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar.
Vi ser gärna att du är väl förtrogen med aktuell lagstiftning i arbetet kring personer med olika funktionsvariationer. Kunskaper i Treserva är också meriterande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av samarbete med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Arbetsmarknad-och vuxenutbildningsförvaltningen.
Vi söker dig som ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt.
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.
Du är mål-och resultatorienterad, kan omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.
Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning.
Du har förmåga att samarbeta och verkar för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Intervjuer planeras till den 3, 6 och 9 februari, och kommer att äga rum på Dalheimers Hus, Slottsskogsgatan 12.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.