OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att utveckla verksamheter och vill bidra i den fortsatta utvecklingen av Den offentliga omställningsorganisationen? Då kan vi erbjuda dig en nyckelroll med spännande utmaningar i en verksamhet som befinner sig i ett etablerings- och utvecklingsskede.
Den offentliga omställningsorganisationens uppdrag är att tillhandahålla ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd till arbetstagare på arbetsplatser utan kollektivavtal. Vidare ansvarar avdelningen för en statlig ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer. Avdelningen är relativt nybildad och vi sitter i nyrenoverade aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad.
Avdelningen består idag av två enheter – ansökningsenheten och processtödsenheten samt en mindre stab. Vi söker nu chef till ansökningsenheten, som ansvarar för handläggning av ansökningar som gäller både arbetstagare och arbetsgivare.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ta ansvar för att leda och utveckla verksamheten och bidra till att enhetens medarbetare får så bra förutsättningar som möjligt att utföra sina uppgifter. I arbetet ingår också sedvanliga chefsuppgifter som planering, uppföljning och budgetansvar. Du ingår även i avdelningens ledningsgrupp.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen som vi bedömer som relevant för tjänsten, inom exempelvis juridik, ekonomi, stats-, arbets- eller samhällsvetenskap
• Minst fem års chefserfarenhet inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet från att leda förändrings- och utvecklingsarbete
• God administrativ förmåga
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete i statlig verksamhet
• Erfarenhet av handläggning av stora ärendemängder
• Kunskap om digitala stödsystem för stora ärendemängder.
Du är en trygg och erfaren ledare, som har förmågan att leda andra med tillit, engagemang och delaktighet genom ditt intresse och din fallenhet för ledarskap. Du är van att arbeta både strategiskt och operativt. Du är ansvarstagande och stimuleras av att tillsammans med andra identifiera utmaningar och föreslå lösningar. Som ledare är du lyhörd, tydlig och strukturerad med en god inkluderande samarbetsförmåga.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Tjänsten är placerad i Karlstad. Resor i tjänsten kan förekomma.
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev senast den 10 april 2024.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med ett Randstad. Om du har frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulterna Kajsa Björkman, på telefon 072-450 06 33 eller Andrea Lindh, 076-643 37 86.
Fackliga företrädare är Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48 och Lisa Ericson, ST, telefon 08-700 06 40.
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs mer óm vår verksamhet och om oss som arbetsgivare på www.kammarkollegiet.se.
Du kan också läsa mer om Den offentliga omställningsorganisationen på www.nysteget.se.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Karlstad och Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26