OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för att personer med funktionsnedsättning och andra utsatta grupper ska ha tillgång till elektroniska kommunikationstjänster och posttjänster i samma utsträckning som andra. Har du en förmåga att skapa engagemang i en grupp och tycker att det skulle vara spännande att utvecklas i en roll som enhetschef hos oss så kan det vara dig vi behöver.
PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.
Digitaliseringsavdelningen söker nu en enhetschef till enheten för digital delaktighet.
Vad ska jag arbeta med?
Som enhetschef på digitaliseringsavdelningen och medlem av avdelningens ledningsgrupp arbetar du för att enheten och avdelningen når ett gott resultat.
Du leder, planerar och utvecklar enhetens verksamhet samt representerar enheten gentemot omgivande intressenter. Du arbetar med att skapa väl fungerande team, delaktighet, ansvarstagande och engagemang.
Vem söker vi?
Vi söker dig med:
• akademisk examen inom t.ex. juridik, statsvetenskap, teknik, ekonomi
• erfarenhet av att leda kvalificerade experter
• erfarenhet av strategi-, förändrings och utvecklingsarbete
Meriterande är
• erfarenhet av att verka i komplexa sammanhang med många intressenter, t.ex. politiskt styrd organisation
• erfarenhet av IKT-branschen, funktionshinderområdet, innovationsverksamhet eller främjandeinsatser för utsatta grupper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska trivas i rollen som enhetschef är det viktigt att du
• har strategisk förmåga och god förmåga att prioritera
• är utvecklingsinriktad och drivande
• är duktig på att skapa motivation, delaktighet, engagemang och välfungerande grupp/er
• är en god kommunikatör som trivs med att företräda PTS i olika sammanhang
Var på PTS ska jag jobba?
Digitaliseringsavdelningen ansvarar för frågor om främjande och digitalisering inom telekommunikation, post och grundläggande betaltjänster samt till individer med särskilda behov.
Enheten för digital delaktighet ansvarar för att driva och utveckla myndighetens
• arbete för att säkerställa att personer med funktionsnedsättning och andra utsatta grupper får tillgång till elektroniska kommunikationstjänster och posttjänster i samma utsträckning som andra slutanvändare,
• samverkans- och främjandearbete för ökad motivation hos den privata och offentliga marknaden att ta fram inkluderande digitala lösningar,
• arbete med samverkan och stöd för att främja innovation och utveckling hos den privata och offentliga marknaden för att öka den digitala delaktigheten.
Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.
Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.
För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.
Om anställningen
Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan till senast 25 augusti 2019.
För mer information kontakta avdelningschef Olof Bjurö, tel. 08-678 56 08 (fr.o.m. v. 33) eller HR-specialist Johan Gustavsson (v. 31 samt fr.o.m. v. 33), tel. 08-678 58 11. För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se
Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.