OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Driftavdelningen arbetar med drift, skötsel och underhåll av gator, vägar, andra trafikanläggningar, allmän plats, torg, parker, grönområden, bad, lekplatser, motionsspår och flygplats. Vidare arbetar avdelningen med drift och skötsel åt andra förvaltningar och bolag inom kommunkoncernen. Vi är totalt ca 50 personer på avdelningen som i olika roller och befattningar tillsammans löser vårt uppdrag.
Avdelningen är också en kompetens- och expertresurs till kommunkoncernen avseende drift, skötsel och underhåll.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en enhetschef till vår Driftavdelning. Du kommer tillsammans med din enhetschefskollega ansvara för att drift, skötsel och underhåll genomförs enligt plan. Till er hjälp i uppdraget har ni tre arbetsledare och ca 40 driftmedarbetare. Du har personal och arbetsmiljöansvar för ca 20 medarbetare och som chef driver, utvecklar, arbetsleder och inspirerar du dina medarbetare. Som en del i personalansvaret håller du medarbetarsamtal, bedömningssamtal och tar fram rehabiliteringsplaner vid behov.
På vår arbetsplats lägger vi extra fokus på ett öppet sinne där vi försöker ta vara på allas olika förmågor till att bidra till våra gemensamma mål. Du är delaktig i avdelningens planering och uppföljning av uppdraget och rapporterar till Avdelningschef. Du medverkar vid avdelningens och förvaltningens budgetarbete och har en viktig roll i uppföljning och att säkerställa så avdelningen följer de ekonomiska ramar vi har för att verkställa vårt uppdrag. Beredskap kan komma att ingå varför även arbete på kvällar, nätter och helger kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av personalledning samt en relevant utbildning eller tidigare erfarenheter som arbetsgivaren bedömer lämpliga för tjänsten, gärna med inriktning mot drift och underhåll eller motsvarande. Det är meriterande om du har utbildning inom grönyte och/eller gatudrift.
Som person är du lyhörd och har god kommunikationsförmåga, lätt för att samarbeta och tillvarata andras kompetenser och idéer. Du har god självkännedom och förmåga att planera och organisera. Du verkar för ett öppet klimat och delaktighet samt att utveckla verksamheten. Du är en person som snarare ser möjligheter än problem och du har förmågan att sprida och förmedla detta till din omgivning.
Tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare och chef och att samarbeta med olika aktörer är meriterande. Vi har påbörjat en tydlig resa mot ett digitaliserat arbetsflöde inom avdelningen och därför är en förutsättning för tjänsten är att du även har goda datorkunskaper, är intresserad av att lära nytt samt har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Arbetet ställer också krav på körkort B.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Stefan Eglinger
0340-881 45
Sveriges Arkitekter Andreas Lindqvist
0340-882 73
Vision Marie Gunsell
0340-881 30
Kommunal Tore Johansson
0340-882 74
Projektchef Martin Johansson
0340-881 33
avdelningschef och stadsträdgårdsmästare Liv Sonntag
0340-882 72
Kommunal Kristina Lundgren
Vision Ann-Sofi Berntsson
0340-88723
tf avdelningschef Liv Sonntag
0340-882 72
strategisk trafikplanerare Magnus Johansson
0340-886 45