OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 60 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 400 medarbetare.
Din arbetsplats
Tjänsten är placerad på Edö vård- och omsorgsboende och omfattar både demens och somatik.
På Edö vård-och omsorgsboende samverkar du med övriga chefer och skapar möjlighet för verksamhets- och kvalitetsutveckling.
Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får möjlighet att bidra till Stadens vision ”Möjligheternas Stockholm”. Äldreomsorgen i Farsta arbetar för att ge individuellt anpassad vård och omsorg som präglas av trygghet, värdighet och inflytande som bidrar till välbefinnande för de äldre. Vi har en inarbetad, stabil och engagerad personalgrupp med mångårig erfarenhet av omsorg om så väl personer med demenssjukdom som med somatiska behov.
Nu söker vi ytterligare en driven enhetschef till denna spännande och viktiga verksamhet!
Din roll
Som enhetschef är du organisatoriskt direkt underställd områdeschefen och ingår i Edös aktiva och engagerade ledningsgrupp. Du får ett självständigt arbete med ansvar för verksamhets- och kvalitetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Tillsammans med dina medarbetare och ledningsgruppen utvecklar och följer du upp arbetet utifrån politiskt fastställda mål och uppdrag. Vi lägger stor vikt vid ledarskapet vilket för oss innebär att du är tydlig, aktiv och nära. Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap inom vilket utvecklings- och förbättringsarbete ingår som en naturlig del.
På plats i verksamheten har du stöd i ditt arbete av områdeschefen och enhetens administratörer. Inom stadsdelsförvaltningen finns också stöd av exempelvis avdelningsknuten HR-konsult och ekonomicontroller.
Din kompetens och din erfarenhet
Nu söker vi dig som har:
- relevant högskoleexamen, exempelvis som socionom, sjuksköterska eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig
- några års erfarenhet av ledarskap inom äldreomsorg/socialt arbete med personal- och budgetansvar
- förtrogenhet med de lagar och riktlinjer som styr verksamheten
- goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av vård och omsorgsboende.
Som person är du tydlig, kommunikativ och har en hög grad av personlig mognad och självkännedom. Du är utvecklingsorienterad och har ett genuint intresse för människor, god samarbetsförmåga och har förmåga att inspirera och engagera medarbetare. Du är mål- och resultatinriktad och du ser Farstas verksamheter som en helhet och den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.
Din ansökan
I ditt ansökningsbrev vill vi gärna att du motiverar varför du är intresserad av just den här tjänsten. I processen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbetspsykologiska tester kan bli aktuella. Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga. Du kan läsa mer om våra https://jobba.stockholm/formaner/#:~:text= FÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂörmÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂ¥ner 1 Livskvalitet. Du har 25,tjÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂänstepension enligt kollektivavtal, (KAP-KL eller AKAP-KL). More inom Stockholms stad.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Karin Ek, Enhetschef
08-50847061