Enhetschef till enheten för administrativt stöd och förebyggande arbete

Enhetschef till enheten för administrativt stöd och förebyggande arbete

Arbetsbeskrivning

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Här på avdelningen stöd och utveckling inom social- och arbetsmarknadsförvaltningen tar vi tillvara på kreativiteten och engagemanget hos våra medarbetare. Vi strävar efter att vara en modern, effektiv och lärande organisation som ständigt utvecklas. 

Som enhetschef kommer du att leda och fördela arbetet inom enheten administrativt stöd och förebyggande arbete. Vi utgår från en systemisk grundsyn och ger stöd till verksamheter utifrån detta förhållningssätt. Enheten stödjer förvaltningens chefer och medarbetare i såväl förvaltande uppgifter som utvecklingsfrågor i både löpande och avgränsade uppdrag. Som enhetschef är du underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp. 

Dina arbetsuppgifter innebär att ha det dagliga ansvaret för att arbetsleda enhetens medarbetare inom olika uppdrag såsom till exempel administration, avgiftshandläggning, ekonomiadministration och systemadministration, men också de förebyggande verksamheter som tillhör enheten; budget- och skuldrådgivaren och anhörigstödstrategen. Som enhetschef har du personalansvar, budgetansvar och verksamhetsansvar för enheten. I uppdraget ingår också att se över befintliga strukturer och processer för de uppdrag som enheten har, samordna interna utbildningar, ansvara för beställning av och utbildningar inom personlarm och hembesökslarm, delta i säkerhetsmöten, ansvara för och strukturera upp förvaltningens arkiv samt säkerställa att enheten har en god serviceanda med hög kvalitet. Andra uppgifter kan tillkomma utifrån verksamhetens behov. 

Vi vill att du har examen från högskola eller universitet, gärna inom socialt arbete, ekonomi, juridik, statsvetenskap eller annan som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har minst två års erfarenhet som chef inom kommunal verksamhet, gärna inom myndighetsutövning, och goda kunskaper om systematiskt arbetsmiljöarbete, ekonomiskt uppföljningsarbete och kostnadseffektivitet. Du har förståelse för förvaltningens stödbehov i olika processer; erfarenhet av att leda administrativa funktioner är en fördel, likaså erfarenhet av bred samordning av olika verksamhetsövergripande uppdrag vilket också kan komma att ingå i tjänsten. Vidare har du lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor på såväl detaljnivå som på mer övergripande nivå, du är lösningsinriktad och ansvarstagande och ser samarbete och samverkan såsom självklart. 

Du är tydlig i ditt ledarskap och i ditt sätt att kommunicera beslut och information till medarbetarna, både muntligt och skriftligt. Du skapar engagemang, trygghet och ett positivt arbetsklimat. I staden pågår förberedelser för en större omorganisation vilket bland annat kan komma att få inverkan på hur stödfunktionerna organiseras. Du behöver därför vara flexibel, nyfiken och orädd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Sundbybergs stad erbjuder friskvårdsbidrag och löneväxling till pension. Det finns även möjlighet att växla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar. 

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 8 augusti. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. 

Välkommen med din ansökan!

 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024