OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid. Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning, forskning med mera. Vi har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra närmare 200 medarbetare. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningsavdelningen ansvarar för förvaltningen av fastigheter som ligger på stadens markreserv eller som är strategiskt viktiga för staden att äga inför framtida stadsutveckling.
Enheten för byggnadsförvaltning förvaltar ca 350 objekt med 900 hyresavtal, varav ca en tredjedel är bostäder i form av villor och lägenheter och resten kommersiella lokaler som används till kontor, industrier, butiker, föreningar, lager och andra privata verksamheter. Endast en liten del används till offentlig verksamhet. Som chef för byggnadsförvaltningen har du det övergripande ansvaret för detta byggnadsbestånd och har stora möjligheter att påverka dess utveckling.
Genom förvaltar- och teknikerteamet har du har ansvar för att leverera rätt service till våra hyresgäster samt förvaltning och utvecklingen av fastigheternas ekonomi och tekniska status.
Enheten som är nybildad består idag av 15 medarbetare. Du ska leda arbetet och ansvara för att enheten har rätt kompetens och bemanning. Enheten består av byggnadsförvaltare, fastighetstekniker och trädgårdsarbetare. En första utmaning för dig som ny chef blir att skapa ett starkt team där kundvård, löpande skötsel och långsiktigt underhåll samverkar för optimal förvaltning av våra byggnader.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med processledaren för projektledning och andra specialister för att samordna de funktioner som behövs för att nå uppsatta mål och leda den operativa byggnadsförvaltningen framåt. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och därmed vara en del av den strategiska ledningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot bygg, fastighetsekonomi och/eller juridik. Som person är du lyhörd, förändringsorienterad och socialt säker. Du har helhetssyn med god förmåga att se sammanhang. Du har ett coachande förhållningssätt och kan motivera och stötta dina medarbetare. Arbetsuppgifterna kräver vidare att du är kommunikativ både i tal och i skrift samt att du är mål- och resultatorienterad. Vi värdesätter erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Du har flerårig erfarenhet av ledarskap med budgetansvar inom fastighetsförvaltning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91