Enhetschef till Enheten för e-handel

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning

Verksamhetsområde Upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag.

Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 46 medarbetare inklusive verksamhetschef och två enhetschefer.

Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli ”lätt att göra rätt” för alla stadens medarbetare som gör inköp. Enheten för e-handel, som bildades för ett och ett halvt år sedan, ska stödja arbetet med att skapa en sammanhållen digital inköpsprocess för staden. Enheten ansluter avtal till stadens inköpssystem, stödjer stadens inköpsorganisation via enhetens supportfunktion samt genomför utbildningar.

Till Enheten för e-handel söker vi nu en enhetschef.

Arbetsbeskrivning

Enheten har ett driftsansvar för e-handel i staden. Som enhetschef för e-handelsenheten ansvarar du för att självständigt leda, utveckla och förvalta enhetens uppdrag, vilket bl.a. innefattar tjänster, rutiner och arbetssätt. Du har personal- och budgetansvar samt processansvar för e-handelsprocessen. Enheten utgörs idag av 14 medarbetare bestående av e-handelssamordnare, e-handelssupport, systemadministratörer och projektledare. Du deltar i de samarbetsforum och beslutsforum där enheten är representerad. Du deltar även i ledningsgrupp inom verksamhetsområde upphandling och inköp och rapporterar till verksamhetschefen.  

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för tjänsten lämplig högskoleutbildning samt några års chefserfarenhet med budget- och personalansvar. Det är meriterande med utbildning inom inköp och/eller ekonomi. Det är även meriterande om du tidigare haft processansvar samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor inom e-handel. Vidare är det meriterande att ha arbetet i en politisk styrd organisation samt i en kundintensiv verksamhet.

Vi lägger särskild vikt vid följande kompetenser: Som person är du trygg och stabil samt har lätt att bygga relationer och skapa nätverk. Som ledare motiverar du, skapar engagemang och delaktighet. Du ser även helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt förstår din roll i det stora sammanhanget. Då enheten arbetar enligt utarbetade processer och gränssnitt ser vi att du har en förmåga att följa dessa och att se möjligheten till utveckling.

Är du intresserad av att arbeta inom ett för staden viktigt område och känner igen dig i ovanstående beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nozha Amezeane KR-Konsult
08-50811716
Jenny Holm Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane HR Konsult
08-50811716
Liselothe Engelgren
liselothe.engelgren@stockholm.se
Nozha Amezeane
08-508 11716, nozha.amezeane@stockholm.se
Liselothe Engelgren, Avdelningschef
08-508 118 88
Eliana Hjelm, HR-konsult
08-508 117 23
Jenny Holm, Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane, HR-Konsult
08-50811716
Petrus Potrus, HR-konsult
08-508 11 739

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024