OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu söker vi dig som vill jobba i ett delat ledarskap för enheten Lön & Pension!
Vi behöver dig som vill vara med och fortsätta att utveckla och skapa bra service kring lön, tjänstepension och försäkringsförmåner för medarbetarna i Göteborgs Stad. Enheten Lön & Pension består av drygt 50 medarbetare och leds av två enhetschefer i ett delat delarskap, där du blir en av de två med personalansvar för hälften av medarbetarna. I det ansvaret ingår bland annat kontinuerliga utvecklings- och avstämningssamtal samt lönesamtal. Enheten består av handläggare för löner och pensioner samt samordnare och utvecklingsledare inom lön och arbetsrätt. Enhetens storlek kräver hög närvaro i ditt ledarskap.
Du kommer att ha ansvar för helheten tillsammans med din chefskollega. Tillsammans ansvarar ni för budget, ekonomi, arbetsmiljö samt planering och uppföljning av verksamheten.
Enheten levererar två av stadens HR tjänster, löneadministration och pensionsadministration. Som enhetschef ansvarar du för en kostnadsmedveten och kvalitetssäkrad leverans till stadens verksamheter där du kontinuerligt utvecklar, förbättrar och effektiviserar enhetens arbetssätt tillsammans med din kollega och många duktiga medarbetare. Du ingår i verksamhetsområde HR:s ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschefen.
Inom verksamhetsområde HR gör vi nu en översyn av samtliga HR-system, där lönesystemet är först ut att konkurrensutsättas. Vi har en viktig roll i att digitalisera olika delar av HR-arbetet i staden. Sedan 2020 har vi ett nytt IT-stöd för pensionshandläggningen som heter NKD.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med en inriktning som vi bedömer relevant. Du är erfaren i chef och ledarrollen och har erfarenhet av arbete inom lön- och pensionsadministration. Du har erfarenhet från arbete i en större organisation.
Det är meriterande om du har
- erfarenhet av utveckling genom digitalisering
- erfarenhet av att leda i förändring
Vi söker dig som är trygg i rollen som chef och ledare. Vi tror att du är skicklig på att planera och följa upp bemanning och ärendeflöden. Du behöver tycka om ett operativt ledarskap, där det gäller att vara uthållig och ha god analytisk förmåga. Du har lätt för siffror och att bedöma rimligheten i dessa.
För att du ska trivas i uppdraget är det viktigt att du gillar att jobba i team och triggas av att nå resultat tillsammans med andra. Därför behöver du vara lyhörd och skicklig på samarbete och kommunikation. När du leder förändringsarbeten gör du det genom att involvera, delegera och göra medarbetarna delaktiga.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.