OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enhetschef till Eveo – Södertälje
Vi söker en enhetschef till vår hemtjänstverksamhet i Södertälje. I rollen som enhetschef är du ansvarig för utförandet, kvalitén och utvecklingen av våra tjänster i din enhet. Du ansvarar för personal och bemanningen. Till din hjälp har du planerare som producerar det dagliga schemat av insatserna i området, en kvalitetskontroller som följer upp utförandet mot digital tidmätning samt två gruppchefer. Tillsammans med verksamhetschefen är ni ledningsgruppen för området. Du är också en del av företagets kontaktgrupp som innebär att tillsammans med andra enheter inom Eveo arbetar du för att vidareutveckla kvalitén i hela företaget. I ditt dagliga arbete har du kontakt med kunder och anhöriga, förvaltning och övriga instanser som har insatser hos kunden. Du stödjer kvalitetsutvecklingen, är en bra chef samt en positiv kraft. Eveo har varit verksamt i Södertälje sedan 2012 och är den största privata utföraren där. Vi behöver utveckla kvalitet och engagemang för fortsatta goda resultat i kommunen. Verksamheten utgår från Eveos lokal på Björklundsgatan 4.
Uppdrag och ansvarsområde
Du säkerställer att omsorgspersonalen har det de behöver, att bemanningen ligger på rätt nivå, att informationsöverföringen fungerar. Att kunderns insatserna planeras i enlighet med hur kunden vill ha det, men inom de ramar som beslutet anger samt med hänsyn till Eveos policys. Du samordnar ärenden och ser till så att helheten fungerar. Hög effektivitet och kontinuitet är viktiga parametrar. Idag har Eveo ungefär 250 kunder och 90 omsorgspersonal i den aktuella enheten.
Du genomför kund- och uppföljningsbesök fysiskt eller digitalt, har kontakt med handläggare kring ärenden, kan även hoppa in hos kunder för att lära känna dem och deras behov. En viktig del i kvalitetsarbetet är att du vet hur de individuella insatserna faktiskt går till ute hos kunderna, kontrollerar lönerapportering, du håller i löne- och utvecklingssamtal.
Du säkerställer att genomförandeplaner är uppdaterade och att tidrapportering är korrekt, är stöd till personalen och instruerar i hur arbetet skall utföras. Du är kontaktman för kunder där sådan saknas.
På Eveo arbetar vi hårt för att få till en digitalisering vår som fungerar i praktiken. Din enhet ligger i framkant vad det gäller att driva på denna utveckling och vi ser gärna att du är intresserad av dessa frågor.
Du följer upp och har kontinuerlig dialog kring hur arbetet fortgår med både personal, anhöriga och förvaltningen. Du är personalansvarig för en grupp omsorgspersonal. Du utvecklar och stödjer dem i deras professionella utveckling. Både via externa och interna utbildningsinsatser. Tillsammans med verksamhetschefen för området och de fasta kontaktpersonerna i hemtjänsten arbetar du för att ge högsta möjliga kvalitet till våra kunder. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorg, gärna från både kommunalt och privat driven vård och omsorg, erfarenhet från liknade befattning samt relevant utbildning. Examen från Sociala omsorgsprogrammet är meriterande. Alla språkkunskaper likaså meriterande. Körkort är ett plus.
Du som person är professionell och kunnig i samtal med kunder, medarbetare och myndigheter. Konflikthantering Du har förmåga att prioritera och delegera för att nå uppsatta mål. Du visar engagemang, har en positiv attityd och humor. Ärlighet, lojalitet och integritet är viktiga egenskaper.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med bra kollegor och varierande arbetsuppgifter. Eget ansvar och möjligheter till utveckling samt möjlighet att påverka och få saker att hända.
Anställningsform: Provanställning 6 månader. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2022-12-01. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Sofie Hadi på 0723586910 eller mail soife.hadi@eveo.se. Ansökan skickas till jobb@eveo.se. Ange ”Enhetsuppchef” i ämnesraden.
Om Eveo
Eveo är ett modernt vård- och omsorgsföretag som hanterar och utvecklar personligt anpassad omsorg med hög kontinuitet i Stockholmsregionen. Eveo omsätter ca 100 MSEK med 260 anställda. Vi har växt kontinuerligt sedan 2017. Kollegorna på Eveo kännetecknas av hög arbetsmoral och stort engagemang. Vi vill vara med på att driva utvecklingen av äldreomsorgen framåt och brinner för att göra ett bra jobb.
Vi använder anpassad teknik för att informera kunder och anhöriga om hur hjälpen planeras och utförs. Våra medarbetare kommer från alla världens hörn och idag representeras över 30 olika språk inom en växande organisation som utgår från etablerade kontor och i Stockholms innerstad, Tensta, Sollentuna, Huddinge och Södertälje.
Eveo har sedan starten 2009 blivit uppmärksammade för en hållbar tillväxt och ett framgångsrikt socialt företagande av bland annat DI och EY. Under 2014 öppnades Eveo Seniorcentrum, en ideell och kompletterande verksamhetsdel som syftar till att bryta social isolering bland äldre utrikesfödda. Med temat "Det ska vara tryggt att bli gammal" presenterade Stockholms Stads Äldreförvaltningen under 2014 goda exempel från stadens verksamheter. Eveos Mångkulturella Demensteam var just ett sådant utvalt exempel som fick delta under stadens paraply på Goda Exempel – mässan.
Eveo är medlem i Vårdföretagarna.