OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en av våra nyckelpersoner? Vi söker en ny kollega till vår verksamhet som vill vara med i utformningen av en organisation grundad på delaktighet och kvalitet. Du kommer ingå i ett team med 3 enhetschefer, vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Vi söker nu en ny enhetschef till funktionshinderverksamheten så som personligassistans, korttidstillsyn och övriga insatser.
I enhetschefens ansvar ingår verksamhetens ekonomi med budgetarbete och resultatuppföljning. Ett annat viktigt chefsansvar är att säkerställa att brukarna upplever största möjliga delaktighet och självbestämmande. Vi strävar efter att ha en dialog som bidrar till verksamhetens utveckling och vi bemöter alla med inlevelse, professionalism och respekt.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning med inriktning så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, beteendevetarprogrammet eller annan utbildning som anses likvärdig.
Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattningar med personal- och budgetansvar ses som meriterande. Goda kunskaper och erfarenhet av omvårdnadsarbete samt kunskap inom funktionshinderområdet kan vara meriterande. Ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus. Ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera. Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande. Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning. God förmåga att kommunicera samt samarbeta med såväl interna som externa kontakter. Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd så som exempelvis; Life Care samt Time Care pool/planering.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.